بازگشت بچه‌ها به مسجد با ایجاد پایگاه قرآن

کانون فرهنگی هنری «سلمان فارسی» با اجرای طرح «مسجد، پایگاه قرآن» و تشکیل گروه سرود «فدائیان رهبر» توانسته به حضور بچه‌ها در مسجد رونق ببخشد؛ اکران هفتگی فیلم‌های ارزشی نیز از ابتکارات این کانون مسجدی است.

هادی رنجبر در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان درباره فعالیت های کانون فرهنگی هنری «سلمان فارسی»، بیان کرد: مسجد سلمان فارسی کرمانشاه سال ۶۸ و کانون فرهنگی هنری آن سال ۸۳ تاسیس شد.

وی با اشاره به برنامه های متنوع کانون تصریح کرد: یکی از برنامه های شاخص ما برپایی موکب در مناسبت های مختلف به ویژه اربعین حسینی است، و در ایام اربعین خدمات بیشتری از جمله اسکان، پذیرایی و تأمین پارکینگ برای زائران را ارائه می کنیم.

مسئول کانون فرهنگی هنری «سلمان فارسی» اکران فیلم را از ابتکارات این کانون مسجدی برای جذب نوجوانان و جوانان برشمرد و گفت: از همان ابتدای فعالیت در کانون اکران فیلم های ارزشی، مرتبط با مدافعان حرم و مناسبتی را در روز های چهارشنبه فعال و حتی فیلم هایی از جشنواره فیلم «عمّار» را برای کودکان اکران کردیم تا پای بچه ها بیشتر به مسجد باز شود.

بازگشت بچه‌ها به مسجد با راه‌اندازی پایگاه قرآن

وی با اشاره به برنامه های قرآنی این کانون مسجدی، افزود: کلاس های روخوانی، روخوانی و صوت و لحن و تجوید برای خانم ها و آقایان با حضور استادان برجسته کشوری برگزار می شود. در ماه مبارک رمضان نیز روزانه دو مرتبه مراسم جزءخوانی ویژه آقایان و بانوان برگزار شد.

بازگشت بچه‌ها به مسجد با راه‌اندازی پایگاه قرآن

رنجبر ادامه داد: پنجشنبه بعدازظهرها نیز جلسات معرفتی همراه با سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا و ذکر توسل و روضه ویژه بانوان در مسجد برگزار می شود.

بازگشت بچه‌ها به مسجد با راه‌اندازی پایگاه قرآن

وی درباره راه اندازی پایگاه قرآن در مسجد سلمان فارسی بیان کرد: قبل از آنکه بحث پایگاه قرآنی مطرح شود جلسات قرآنی در مسجد برپا بود و استاد یک صفحه را قرائت می کرد و بعد از آن دوباره فردی دیگر آن صفحه را می خواند و استاد آموزش قرائت را توضیح می داد. یکشنبه ها نیز محفل قرآنی داریم که با حضور مردم پای رحل قرآن برگزار می شود قاری یک صفحه از قرآن را می خواند و پس از آن امام جماعت مسجد حجت الاسلام فاضلی نکاتی را در خصوص آن صفحه ارائه می کنند.

بازگشت بچه‌ها به مسجد با راه‌اندازی پایگاه قرآن

گروه سرود ۳۰ نفره فدایان رهبر

وی افزود: در راستای لبیک به مطالبه رهبری در حوزه سرود، گروه سرود «فدایان رهبر» با شرکت ۳۰ نفر از دختران و پسران ۴ تا ۱۶ ساله نیز راه اندازی شده است و در مدت کوتاه فعالیت توانسته خوش بدرخشد؛ این گروه سرود دو اجرا داشت که توسط صداسیما در مسجد ضبط شد و برای عید فطر نیز با عنوان عید همبستگی اجرای زنده داشت که از صداوسیمای کرمانشاه پخش شد.

بازگشت بچه‌ها به مسجد با راه‌اندازی پایگاه قرآن

بازگشت بچه‌ها به مسجد با راه‌اندازی پایگاه قرآن

بازگشت بچه‌ها به مسجد با راه‌اندازی پایگاه قرآن

حمایت بچه‌های مسجد از ۳۰ خانوار نیازمند

مسئول کانون سلمان فارسی با اشاره به برنامه های حمایتی این کانون مسجدی، افزود: تعداد ۳۰ خانوار نیازماند تحت پوشش حمایت های مسجد قرار دارند که ماهانه مبلغی به آنان واریز می شود و همچنین در مناسبت های نیمه شعبان و شهادت امام علی(ع) هر اندازه مومنان کمک کنند بسته های معیشتی به نیازمندان با اولویت نیاز توزیع می شود.

وی درباره فعالیت های جهادی این کانون مسجدی،خاطرنشان کرد: کانون گروه جهادی ندارد اما مواردی هست که خانواده های نیازمند شناسایی شده و برایشان آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی و ... با کمک خیران مسجدی ساخته شده است.

کد خبر 1760220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha