روزانه ۵۰ نمونه آزمایشگاهی از بخش‌های مختلف مسجدالحرام گرفته می‌شود

اداره کل رسیدگی به امور مسجدالحرام و مسجدالنبی اعلام کرد که روزانه ۵۰ نمونه برای بررسی کیفیت هوا، تمیزی سطوح و سلامت آب و غذا در مسجدالحرام گرفته می‌شود و در آزمایشگاهی ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الوطن، اداره کل رسیدگی به امور مسجدالحرام و مسجد النبی با نمونه برداری‌های مختلف و بررسی و تجزیه و تحلیل و نظارت بر مشاهدات - در صورت وجود - از طریق آزمایشگاه تخصصی، روی کیفیت محیط داخل خانه خدا کار می کند.

اداره کل رسیدگی به امور مسجدالحرام و مسجدالنبی، روزانه ۸۰ نمونه از داخل مسجد الحرام برمی‌دارند تا کیفیت هوا، تمیزی سطوح و سلامت آب زمزم، خرما و مواد غذایی که بین زائران توزیع می‌شود، اطمینان حاصل کنند.

این اقدام به منظور حفظ ایمنی آنها و ایجاد محیطی امن و سالم انجام می‌شود و نمونه برداری و آزمایشات آزمایشگاهی (شیمی تجزیه، میکروبیولوژی و فیزیک) در آزمایشگاه اپیدمیولوژی در مسجد الحرام انجام می شود و علاوه بر بررسی کیفیت هوا، نمونه‌های خرما و مواد غذایی و ۱۰ نمونه از روی سطح آنالیز می‌شود.

این آزمایشگاه برای دستیابی به بالاترین استانداردهای کیفی بر سه نوع تحلیلی متکی است: آنالیزهای میکروبیولوژیکی، آنالیزهای شیمیایی و آنالیزهای فیزیکی، در حالی که بررسی میکروبی از طریق استفاده از دستگاهی برای اندازه گیری درصد آلودگی (اسکن فوری) انجام می شود.

آب زمزم، کیفیت خرما و مواد غذایی توزیع شده در مسجد الحرام،  کار نظافت و استریل کردن فرش و اثربخشی مواد نظافتی و ضدعفونی‌کننده‌های مورد استفاده در نظافت سطوح و کف نیز نظارت می‌شود و کمدها و قفسه‌های قرآن و درب های پلاستیکی و سایر سطوح و نمونه برداری از تمام منابع آب زمزم اعم ازمخازن و ایستگاه های خنک کننده زمزم نیز انجام می‌شود.

کد خبر 1759883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha