آموزش قرآن به روش نوین در طرح بشری/ اجرای این طرح در پاکستان و روسیه

بخشی در معرفی طرح بشری گفت: طرح بشری، آموزش قرآن به روش نوین است. تمام قوانین تجویدی قرآن را بسیار آسان و راحت و به صورت کلمه خوانی در ۴ صفحه به قرآن آموز، آموزش داده می شود.

خدیجه بخشی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در معرفی طرح بشری گفت: طرح بشری، آموزش قرآن به روش نوین است. روشی که برای آموزش قرآن و در قالب طرح بشری به کار می بریم، بسیار آسان و راحت است و همه عموم جامعه را دربر می گیرد.

مربی طرح بشری افزود: در روش های دیگر آموزش قرآن، وقتی می خواهیم قرآن را به زبان عربی بخوانیم، تصور می کنیم برای قشر خاصی است درصورتیکه طرح بشری این دید و نظر را درباره یادگیری قرآن تغییر می دهد.

بخشی ادامه داد: تمام قوانین تجویدی قرآن را بسیار آسان و راحت و به صورت کلمه خوانی در ۴ صفحه به قرآن آموز، آموزش داده می شود. پس از آن، قرآن آموزان جزء ۳۰ قرآن کریم را به صورت کارآموزی قرائت می کنند و تمام دروسی را که آموخته اند اجرا می کنند.

وی افزود: در طرح بشری، عکس طرح های دیگر، به آموزش قرآن می پردازیم به این صورت که در طرح های دیگر قرآن آموزی، ابتدا به صورت تئوری آموزش داده می شود و سپس روی قرائت افراد کار می شود درحالیکه در طرح بشری راه را برعکس می رویم؛ ابتدا قرائت و بیان قرآن آموزان را تصحیح می کنیم و در ادامه به تئوری می پردازیم که این امر باعث می شود بازخورد کار افزایش یابد.

طرح بشری؛ آموزش قرآن به روش نوین است

بخشی تصریح کرد: زمانی که قرآن آموزان، دوره بشری را به پایان می رسانند به صورت کامل می توانند قوانین تجویدی را در قرائت قرآن استفاده کنند. وی با بیان اینکه در طرح بشری، جزء ۳۰ قرآن کریم به قرآن آموزان آموزش داده می شود، خاطرنشان کرد: طرح بشری برای گروه سنی ۷ تا ۷۰ سال را شامل می شود و قابلیت اجرا دارد. از طرفی طرح بشری این ظرفیت را دارد که تمامی رده های سنی بتوانند در کنار هم قرآن بیاموزند.

مربی طرح بشری تصریح کرد: مربیان قرآن در یک دوره ۲۰ ساعته می توانند روش های آموزشی طرح بشری را بیاموزند و قرآن آموزان پایه نیز بین ۴ تا ماه می توانند قواعد تجویدی قرآن را بیاموزند و قرآن را روان بخوانند.

توانمندسازی مربیان قرآنی در اولویت طرح بشری

وی با اشاره به برنامه های غرفه طرح بشری در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، افزود: معرفی طرح بشری و جذب مربیان قرآن و قرآن آموزان برای حضور در دوره های آموزشی طرح بشری می باشد. 

بخشی با بیان اینکه در سال اول فقط در تهران طرح بشری اجرا شد اما طی دو سال اخیر در همه استان های کشور این طرح اجرا می شود، خاطرنشان کرد: توانمندسازی مربیان قرآنی در اولویت طرح بشری است.

وی با اشاره به برنامه های غرفه طرح بشری، گفت: جزء خوانی روزانه، اقامه نماز جماعت، برپایی سفره افطاری ساده، برپایی چایخانه حضرتی، معرفی طرح بشری، آموزش قرآن، بخش بین الملل از جمله برنامه های ما در نمایشگاه قرآن کریم است.

اجرای طرح قرآنی بشری در کشورهای پاکستان و روسیه

بخشی یادآور شد: طرح بشری در کشورهای پاکستان و روسیه اجرا شده است و در حال حاضر کشورهای سنگاپور، نیجریه و بنگلادش نیز متقاضی اجرای طرح قرآنی بشری در کشورهایشان هستند.

وی از برگزاری دوره های آموزشی طرح قرآنی بشری به صورت مجازی و آنلاین خبر داد و گفت: در حال حاضر بسیاری از مربیان آموزش و پرورش نیز به این طرح پیوسته اند و مربیان پایه سوم مناطق ۹، ۱۲ و ۱۱ استان تهران دروه آموزشی طرح بشری را گذرانده اند.

مربی طرح قرآنی بشری با اشاره به استقبال شهرها و استان های کشور از برگزاری طرح قرآنی بشری، یادآور شد: شهرهای بشری و کرمان بیشترین میزان استقبال از اجرای طرح قرآنی بشری را داشته اند.

بخشی افزود: در حال حاضر و با گذشت حدود سه سال از آغاز اجرای طرح قرآنی بشری ۲هزار و ۵۰ نفر در کرمان در این طرح قرآنی شرکت کرده اند.

وی با اشاره به استقبال کم نظیر مردم از نمایشگاه قرآن کریم، گفت: امسال بیشتر شاهد حضور همه اعضای خانواده در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم هستیم.

کد خبر 1756648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha