فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد تربیت محور باشد

مقدم با اشاره به اینکه کنش ها و شان اجتماعی و ساحت اجتماعی همه ما در مسجد رقم می‌خورد، گفت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون های مساجد باید تربیت محور باشد

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، مهدی مقدم امروز چهارشنبه(۱۶ اسفند) در گردهمایی اصحاب، مدیران کانون‌های فرهنگی هنری و فعالان مساجد فارس اظهار کرد: هنرهای مختلف از معماری و تذهیب تا خوشنویسی و نمایش و موسیقی در نوع عالی آن که در قرآن و اذان جلوه می‌کند، از مسجد و با مسجد بوده و هست و باید بکوشیم باردیگر هنر به مساجد برگردد.

وی ادامه داد: این اتفاق باید با همت و برنامه ریزی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد رقم بخورد.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تاکید کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون های مساجد باید تربیت محور باشد در اینجا تئاتر برای تئاتر و سرود برای سرود معنایی ندارد بلکه باید هدف راهبردی آن وضوح تربیتی باشد.

مقدم اذعان کرد: بر اساس آمار عجیبی که به تازگی ارائه شد، تعداد موسسه‌های قرآنی بیرون از مساجد از فعالیتهای قرآنی داخل مسجد بیشتر است و این یعنی حتی قرآن را نیز از مسجد بیرون برده‌ایم و این باید اصلاح شود و فعالیتهای قرآنی و فرهنگی هنری به مسجد بیاید.

وی گفت: مراجعه و رجوع ما به مسجد بحثی تاکتیکی نیست که اکنون و براساس شرایط حساس کنونی برای رونق گرفتن مساجد دنبال شود، بلکه از اساس مساجد باید اینگونه باشد .

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور اظهار کرد: کنش ها و شان اجتماعی و ساحت اجتماعی همه ما در مسجد رقم می‌خورد.

مقدم اعلام کرد: ثبت کانون‌های نخبه‌پرور مساجد نیز با همکاری بنیاد ملی نخبگان دنبال می شود و تفاهم های خوبی در این زمینه انجام شده است.

کد خبر 1753651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha