استاندار فارس:

کانون‌های فرهنگی هنری ساعت حضورشان را در مسجد افزایش دهند

ملاک رتبه‌بندی کانون‌های مساجد جذب جوانان باشد
کانون‌های فرهنگی هنری ساعت حضورشان را در مسجد افزایش دهند

ایمانیه با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری ساعت حضورشان را در مسجد افزایش دهند، گفت: تعداد جوان جذب شده در مساجد ملاک ارزیابی و رتبه بندی کانون‌های فرهنگی فعال در مساجد شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، محمد هادی ایمانیه امروز چهارشنبه(۱۶ اسفند) در مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در حرم مطهر سید علاالدین حسین(ع) شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه مساجد نسبت به مساجد صدر اسلام تفاوت پیدا کرده است، گفت: فعالیت مساجد صدر اسلام نسبت به امروز بیشتر بوده است. 

وی با اشاره به اینکه مساجد نباید در بسیاری از ساعات بسته باشد، افزود: مساجد باید علاوه بر اقامه نماز در بسیاری از امور فعالیت داشته باشند. 

استاندار فارس با اشاره به اینکه ائمه جماعات مساجد باید ساعت های باز بودن مساجد را افزایش دهند، بیان کرد: مسئولان نیز باید در خصوص توسعه خانه های عالم تلاش کنند. 

ایمانیه ادامه داد: اگر خانه عالم در کنار مساجد وجود داشته باشد شرایط برای افزایش ساعت فعالیت مساجد نیز مهیا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه موقوفه عمران مساجد پشتوانه خوبی برای حمایت از موضوع سخت افزاری مساجد باشد، ابراز امیدواری کرد: اگر خانه عالم نیز کنار مسجد باشد به افزایش ساعت فعالیت مسجد کمک می کند.

استاندار فارس گفت: موقوفه‌ ارزشمندی برای عمران مساجد در شهر جدید صدرا وقف شده اما سالها با مشکلاتی مواجه بود که به تازگی حل و از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد و می‌تواند پشتوانه خوبی برای بحث سخت‌افزاری مساجد استان باشد.

وی با اشاره به اینکه مساجد استان بسیاری از ساعات شبانه روز تعطیل است و فعالیت آنها محدود به ساعت‌های نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا است، گفت: بارها مسافران گلایه کرده‌اند که مساجد بین‌راهی بسته بوده، در داخل شهر نیز مساجد تعطیل بوده‌اند و ناچار به نمازخواندن در گوشه پیاده رو شده‌اند.

ایمانیه اضافه کرد: این شرایط زیبنده استان فارس و شیراز که به حضور حرم‌های مطهر افتخار می‌کند نیست.

ایمانیه با تاکید بر اینکه مساجد همواره کانونی برای حل و فصل بسیاری از مشکلات فردی، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و هنری بوده است، گفت: این کارکرد سنتی مساجد مغفول مانده و باید جدی گرفته شود.

ملاک رتبه‌بندی کانون‌های مساجد جذب جوانان باشد

استاندار فارس گفت: اگر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به طور جدی فعال شوند و حضور پیدا کنند، هزینه این فعالیت‌ها با همراهی خود مردم تامین می‌شود و این بسته به جنوب یا شمال شهر هم نیست.

وی اظهار کرد: فعالیت در این عرصه و جذب جوانان به مسجد خوش سلیقگی و وقت گذاشتن می‌خواهد و لازم است هر کسی اقدامی انجام داده یک گام به پیشتر بیاید.

وی همچنین گفت: تعداد جوان جذب شده در مساجد ملاک ارزیابی و رتبه بندی کانون‌های فرهنگی فعال در مساجد شود.

ایمانیه تاکید کرد: اگر محلات ما مسجد محور اداره شوند مشکلات اجتماعی و اقتصادی و آسیب‌ها بهبود مییابد و به مدینه فاضله نزدیک می‌شویم.

کد خبر 1753610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha