رشد ۵۲ درصدی گردشگری در کشور/ حضور ۷۰ بیمارستان  برای گردشگران سلامت  در نمایشگاه

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در حالی با حضور ۱۲ کشور در تهران آغاز بکار کرد که در  ۱۰ ماه امسال گردشگری کشور نسبت به مدت مشابه  سال گذشته رشد ۵۲ درصدی داشته است و دولت برای حمایت از ورود گردشگران به کشور روادید۳۳ کشور را برای ورود به ایران لغو کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران صبح امروز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲  با حضور رئیس‌جمهوری، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل سالن همایش‌های اجلاس سران برگزار شد.

رشد ۵۲ درصدی گردشگری در کشور/ حضور ۷۰ بیمارستان  برای گردشگران سلامت  در نمایشگاه

رشد ۵۲ درصدی گردشگری کشور در امسال


در این مراسم "علی‌اصغر شالبافیان"،معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی  گفت:هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در مساحتی به وسعت ۶۰ هزار متر مربع و در ۲۰ سالن برگزار می‌شود . این نمایشگاه در فضایی خلاق و پویا و در راستای تعامل فعالان حوزه گردشگری  با شعار  سازمان جهانی گردشگری "سرمایه گذاری و گردشگری سبز"  نگاه ویژه دارد .

وی با اشاره به مهمترین برنامه های هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران  اظهار کرد:  ۵۰ برنامه تخصصی برای این دوره از نمایشگاه تدارک دیده شده و هم زمان با برپایی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، ۲۰ اینفلوئنسر به‌منظور تولید محتوا در حوزه گردشگری وارد کشور شده‌اند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی با اشاره به افزایش رشد ۵۲ درصدی گردشگری کشور در سال جاری گفت:    در ۱۰ ماه نخست امسال ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۲ درصد رشد داشته است.
علی اصغر شالبافیان با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت  درهفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت:  در این نمایشگاه ۱۳۰۰ متر مربع فضا به حوزه گردشگری سلامت اختصاص پیدا کرده و ۷۰ بیمارستان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

معاون گردشگری خاطر نشان کرد:  در  هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران ۱۲ کشور صاحب غرفه هستند و این درحالی است که ۱۳ هیئت خارجی از این نمایشگاه بازدید می‌کنند  و ۶۸ غرفه از کشورهای مختلف نیز در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

علی اصغر شالبافیان با اشاره به توجه دولت سیزدهم به حوزه گردشگری  گفت:  در این دولت  ۱۶۰۷ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است؛  این در حالی است که هم‌زمان با برپایی نمایشگاه گردشگری تهران، ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری با همکاری استانداری‌ها تدوین شده است؛ همچنین ۱۳ طرح تحولی در دولت سیزدهم احصا شده که این ۱۳ طرح محتوایی با نظارت مستقیم رئیس‌جمهوری انتخب شده و یکی از این ۱۳ طرح، محور جذب گردشگر خارجی به کشور است.


معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی افزود:  در دولت سیزدهم ۵۰ پروژه بزرگ‌مقیاس در حوزه گردشگری شناسایی و مشکلات آن‌ها برطرف شده است.

رشد ۵۲ درصدی گردشگری در کشور/ حضور ۷۰ بیمارستان  برای گردشگران سلامت  در نمایشگاه

 سیاست خارجی موفق دولت سیزدهم  منجر به  انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوی آسیا در سال ۲۰۲۴ 

در این مراسم ""مهران فاطمی"،  استاندار یزد با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم در توسعه گردشگری گفت: تداوم سیاست خارجی موفق دولت سیزدهم در تنوع بخشی به روابط سیاسی و عضویت در پیمان شانگهای و بریکس سبب شد شهر یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوی آسیا در سال ۲۰۲۴ انتخاب شود .


وی افزود: تاثیر گردشگری به عنوان سومین صنعت جهان بر  گفتگوی ملت‌ها بر کسی پوشیده نیست ؛ گردشگری از مهم‌ترین راهبردهای پیشرفت استان یزد است که به اهمیت آن در سند تحول یزد نوین توجه شده است و انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوی آسیا در سال ۲۰۲۴ گام مهم و راهبردی در ارتقای گردشگری اقتصادی فرهنگی همه استان‌های کشور است.

در ادامه مراسم لوح انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری مجمع گفتگوی آسیا در سال ۲۰۲۴  به استاندار یزد اهدا شد .

  "زوراب  پولولیکاشویلی"، دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد لوح ثبت جهانی  روستای  کندوان  را به استاندار آذربایجان شرقی اهدا کرد.

رشد ۵۲ درصدی گردشگری در کشور/ حضور ۷۰ بیمارستان  برای گردشگران سلامت  در نمایشگاه

لغو روادید ایران با ۳۳ کشور منجر به تبادلات فرهنگی و همکاری‌های اقتصادی می شود 

در ادامه این مراسم  "زوراب  پولولیکاشویلی دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحدضمن ابراز خوشحالی از حضور دوباره در ایران به آمار امیدوار کننده سازمان گردشگری ملل  اشاره  کرد و گفت: آمار گردشگری جهان به ۸۴درصد قبل از شیوع کرونا رسیده است و گردشگری جهان در  مسیر بازیابی قرار دارد.


دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد به آخرین آمار گردشگری ایران اشاره کرد و افزود: در دسامبر و اکتبر میزان گردشگران ایران ۵ درصد بیشتر از زمان مشابه قبل از شیوع کرونا بوده است که جای خوشحالی دارد.

پولولیکاشویلی با اشاره به لغو روادید ایران با ۳۳ کشور، این رویکرد را پیشرفتی بزرگ در راستای گشودن درهای ایران و رشد گردشگری کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد که انجام این مهم به ترویج تبادلات فرهنگی و همکاری‌های اقتصادی منجر شود.

وی برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران را فرصتی مناسب دانست که با امید و عزمی راسخ به آینده گردشگری کشور نگاه کنیم و افزود: ایران با فرهنگ و تمدنی غنی و جاذبه‌های بسیار پذیرای گردشگران از سرتاسر جهان است. گردشگری موجب ترویج همبستگی می‌شود و ایران محل زندگی اقوام مختلف بوده است.


دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد حضور مدعوین از کشورهای مختلف را پیام‌آور وحدت عنوان کرد و افزود: گردشگری رکن اقتصادی و اشتغال است.


پولولیکاشویلی با تبریک انتخاب کندوان به‌عنوان یکی از بهترین روستاهای جهان افزود: روستاهای بسیاری در ایران ظرفیت جهانی شدن را دارند و ما برای کمک به این روستاها آماده هستیم.


دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد  نمایشگاه گردشگری را فضایی برای ارائه ایده‌ها و همکاری‌ها عنوان و ابراز امیدواری کرد که گردشگری جهانیان را به یکدیگر نزدیک‌تر کند.

  پولولیکاشویلی با تشکر برای مشارکت در فعالیت‌ها و برنامه‌ها افزود: همچنین قدردان مردم ایران برای صمیمیت‌شان هستم. ما با هم می‌توانیم آینده خوبی را برای آینده گردشگری ایران رقم بزنیم.



هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران  از  امروز دوشنبه ۲۳ بهمن  تا  روز پنج  پنجشنبه ۲۶ بهمن در محل نمایشگاه های  بین المللی تهران در حال برگزاری  است.

پایان پیام/

کد خبر 1749683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha