عضویت دانشگاه کردستان در سازمان بین‌المللی سینوو

قادرزاده گفت: دانشگاه کردستان به عنوان عضو جدید در سازمان بین‌المللی سینوو پذیرفته شده که هدف از آن، تقویت همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی با سایر اعضای سازمان سینوو و توسعه علمی و آموزشی دانشگاه کردستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حامد قادرزاده رییس دانشگاه کردستان در جمع خبرنگاران استان با اشاره به عضویت دانشگاه کردستان در سازمان بین‌المللی سینوو اظهار کرد: هدف از آن، تقویت همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی با سایر اعضای سازمان سینوو و توسعه علمی و آموزشی دانشگاه کردستان است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بین‌المللی سینوو یک شبکه علمی و آموزشی جهانی است که به عنوان یکی از شبکه‌های وابسته به COMSTECH، کمیته دائمی همکاری علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی فعالیت می‌کند.

به گفته رئیس دانشگاه کردستان، بر اساس اعلام امور بین‌الملل دانشگاه کردستان، اخیرا این دانشگاه به عنوان نقطه کانونی (Focal Point) سازمان سینوو در حوزه کشورهای عراق، ترکیه، اردن، سوریه و لبنان انتخاب شده است.

وی عنوان کرد: هدف اصلی سینوو، توسعه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی اسلامی است.

رییس دانشگاه کردستان افزود: عضویت دانشگاه کردستان در سینوو به منظور تقویت شبکه همکاری علمی و پژوهشی و ایجاد ارتباطات مستمر با سایر اعضای سازمان، و همچنین برای توسعه و ارتقای سطح علمی و آموزشی دانشگاه کردستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه این اقدام، به تبادل اطلاعات، منابع و تجارب بین دانشگاه کردستان و سایر اعضای سازمان سینوو کمک خواهد کرد، افزود: در راستای تحقق اهداف علمی، فرهنگی و اقتصادی در حوزه آموزش و پژوهش در جهان اسلام نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

قادرزاده گفت: دانشگاه کردستان با داشتن تقریباً پنج دهه فعالیت در حوزه آموزش و پژوهش، از امکانات و آزمایشگاه‌های مناسب بهره‌مند است.

وی یادآور شد: این دانشگاه دارای آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و کتابخانه‌ در زمینه‌های مختلف علمی مانند علوم پایه، مهندسی، کشاورزی و زیست‌شناسی است.

رییس دانشگاه کردستان اضافه کرد: این امکانات به دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه امکان می‌دهد تا در محیطی پویا و مدرن به انجام تحقیقات خود بپردازند و نتایج بهتری را به دست آورند.

وی با بیان اینکه دانشگاه کردستان همچنین دارای دانشکده‌های متنوعی است که تخصص‌های مختلفی را در بر می‌گیرد، افزود: از جمله دانشکده‌های زبان و ادبیات، علوم پایه، هنر و معماری، مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی و اجتماعی، منابع طبیعی، صنعت و معدن، و مهندسی و علوم پایه.

قادرزاده اذعان کرد: هر یک از این دانشکده‌ها با ارائه برنامه‌های آموزشی مناسب، به دانشجویان فرصتی عالی برای گسترش دانش و مهارت‌های خود می‌دهند.

گفتنی است؛ دانشگاه کردستان در سیستم‌های رتبه‌بندی معتبر نیز جایگاه مناسبی دارد. به استناد ارزیابی‌های انجام شده توسط سیستم‌های ارزیابی دانشگاه‌های برجسته جهان مانند تایمز و شانگهای، دانشگاه کردستان در بین دانشگاه‌های جوانتر نیز در رتبه‌بندی‌های قابل قبولی قرار دارد.

کد خبر 1745069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha