میزبانی ۲۹۱ مسجد مشهدالرضا(ع) از مراسم اعتکاف

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان از برگزاری اعتکاف رجبیه در ۲۹۱ مسجد مشهد خبر داد.

حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا در گفتگو با خبرگزاری شبستان در مشهد گفت: مراسم معنوی اعتکاف در ایام ماه مبارک رجب یک فرصت معنوی برای مردم جامعه اسلامی است تا مردم عزیز بتوانند با حضور در خانه‌های خدا و خلوت با خداوند به خودسازی و ارتقای معنوی مشغول شوند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف همچون سال‌های گذشته در مساجد استان‌های خراسان، گفت: در سال جاری با استقبال بسیار پرشور مردم عزیز شاهد افزایش کمی و کیفی اعتکاف خواهیم بود. ۶۸۵ مسجد در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی اعتکاف برگزار خواهند نمود که از این میزان ۲۹۱ مسجد در مشهد مقدس خواهد بود و این مساجد مجموعا میزبان بیش از ۴۷۰۰۰نفر معتکف خواهند بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با تاکید بر اهمیت حضور نوجوانان و جوانان در مراسم معنوی اعتکاف ادامه داد: امسال ۳۰۴ مسجد میزبان دانش آموزان و دانشجویان استان‌های خراسان خواهند بود.

حجت‌الاسلام احمدنیا، همچنین از سه برنامه جدید در مراسم اعتکاف امسال خبر داد و گفت: اعزام سخنران و مربی تخصصی جهاد تبیین و انقلاب اسلامی، کودک و نوجوان، سبک زندگی اسلامی و سواد رسانه توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد، انشار ویژه نامه برخط محتوایی اعتکاف در سامانه مسجدنا و تاکید بر اجرای پویش تمنای باران و قرائت دعای نوزدهم صحیفه سجادیه از جمله برنامه‌های اعتکاف امسال خواهد بود.  

گفتنی است، علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این مراسم معنوی می‌توانند به مساجد محله خود مراجعه کنند. لیست مساجدی که امسال پذیرای معتکفان هستند در سایت مسجدنا قابل دسترس است.

پایان پیام/

کد خبر 1744890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha