تئاتر مردمی بچه‌های مسجد بدنبال کشف استعدادهای هنری است

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مهمترین رسالت تئاتر بچه های مسجد، کشف و جذب استعدادهای هنری است و مدرسه تئاتر شبستان، احیاگر هنر در مساجد است.

حسین عالم بخش، مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و مدیر هنری مدرسه تئاتر شبستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت:تحقق برنامه های نمایشی از ابتدای سال ۱۴۰۲ برنامه ای که بستر هنرهای نمایشی کانون های مساجد طراحی کرده است که با شعار مسجد، تئاتر، آگاهی فعالیت می کنند.

وی افزود: مسجد زنده ترین و پویاترین محل برای برگزاری تئاتر است و در مسجد بوسیله تئاترهای مختلف باعث آگاهی مخاطبین در زمینه های مختلف مثل سبک زندگی می شوند.

عالم بخش ادامه داد: اگر از این هنر ناب نتوانیم استفاده کنیم جامعه را با سرعت خوب نمی توانیم به سمت بلوغ فکری که در نظر داریم ببریم و به مرحله معرفت و دانشی که مدنظر داریم برسانیم.

هنر تئاتر از کف مساجد می‌تواند اقدامات خوبی رقم زند

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: نمایش مسجدی جای خود را در جامعه باز کرده اما هنوز به کیفیت لازم نرسیده؛ باید تلاش کرد این کیفیت در تئاتر مسجدی ایجاد شود و هنر تئاتر از کف مساجد می‌تواند اقدامات خوبی رقم زند.

وی افزود: ما در مدرسه تئاتر شبستان در ۳ بخش فعالیت هایی را در حال برگزاری هستیم که اولین مورد آموزش حضوری است که کارگاه‌هایی را  در این راستا در ۹ استان توسط اساتید مجرب و متعهد بازیگری، کارگردانی، تئاتر کاغذی و نمایش خلاق به مدت ۲ تا ۳ روزه برگزار کردیم که به همه شرکت کنندگان گواهی پایان دوره اعطا شد.

عالم بخش ادامه داد: بخش دوم نیز ارزیابی آثار هنرمندان تئاتر در سامانه بچه های مسجد است که در زمینه بزرگسال، کودک و نوجوان و دیگر حوزه ها انجام می شود.

وی بیان کرد: آموزش مجازی را هم در برنامه داریم که در حال تدوین بیش از ۱۰۰ کلیپ آموزشی برای علاقمندان در این حوزه هنری هستیم.

استعدادیابی از اهداف اصلی مدرسه تئاتر شبستان

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: با راه اندازی مدرسه تئاتر شبستان عملا استعدادیابی در بین بچه های مسجد اتفاق می افتد.

عالم بخش گفت:  مهمترین رسالت تئاتر بچه های مسجد، کشف و جذب استعدادهای هنری است و مدرسه تئاتر شبستان، احیاگر هنر در مساجد است.

وی در مورد استان آذربایجان غربی نیز گفت: هنرمندان مسجدی فعال در حوزه تئاتر استان  دارای استعداد بالقوه هستند که باید به بالفعل تبدیل شود.

این مسئول گفت: همچنین با هماهنگی مسئولین ستاد استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد در تلاش هستیم کارگاه های حضوری ۲ الی ۳ روزه را هم در این استان بزودی برگزار کنیم.

کد خبر 1743163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha