حجت‌الاسلام عزت‌زمانی؛

مسجد و شبکه امامت میدان‌دار عملیات‌های مناسبتی هستند

دنیا از مکتبی که زنان غزه در آن تربیت شده‌اند، سوال می‌کند
مسجد و شبکه امامت میدان‌دار عملیات‌های مناسبتی هستند

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به عملیات پیش رو در ماه مبارک رمضان ابراز داشت: در این عملیات بزرگ همه می توانیم دور هم جمع شویم و یکی از مطالبات رهبری را پیاده کنیم و با میدان داری قرآن فعالیت کنیم؛ مسجد و شبکه امامت در این عملیات  میدان دار هستند.

به گزارش  خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در پنجمین نشست شبکه راهیاری بنیاد هدایت مزین به نام شهید عادی عرفانی نیا که در سالن جلسات شهید مالامیری در مرکز قم  برگزار شد با اشاره به آیه شریفه « وَکَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَکَانُوا ۗ وَاللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ»  اظهار داشت: این آیه دستور العمل جریان حزب اللهی هاست؛ یعنی اهل خدا و اهل اتصال به آسمان کسانی هستند که در کنار پیامبران خدا می ایستند تا حرف آن نبی خد  در عالم برپا شود.

وی ادامه داد: این ربیّون در مقابل مشکلات سست نمی شوند در این مسیرضعف پیدا نمی کنند، بلکه همه توان خود را به کار می گیرند؛ در مقابل دشمن کوتاه نمی آیند و با تمام قوا در برابر دشمن می ایستند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات با اشاره به فعالیت های متنوع و عملیات های سازمان تبلیغات اسلامی گفـت: سازمان تبلیغات ده ها عرصه ماموریتی دارد که مسجد و شبکه امامت یکی از این عرصه ها است.

وی ادامه داد: هر امری که  به نوعی به  زیست و فرهنگ و در واقع روابط اجتماعی مردم ربط پیدا می کند با سازمان تبلیغات اسلامی مرتبط است و  این مسئولیت ما را در ادامه این مسیر سنگین تر می کند؛  به خصوص برای کسانی که می خواهند در حوزه های مختلف بهترین راه و آنچه که مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب است را پیش ببرند.

حجت الاسلام عزت زمانی فعالیت های بنیاد هدایت در زمینه احیای شبکه امامت و مسجد محوری را یکی از فعالیت های سازمان تبلیغات عنوان کرد و گفت: ما در حوزه مسجد و هیئت و حوزه های قرآنی و مطالبات رهبری و ...وارد می شویم و عرصه شبکه امامت و حکمرانی محلی و جهاد تبیین و ... بخشی از فعالیت هایی است که بنیاد هدایت در این زمینه ها وارد کار شده و تلاش می کند.

وی ادامه داد: ما به عنوان مجموعه تبلیغی در این زمینه ها فعالیت می کنیم؛ گاهی ده ها مطالبه در عرصه های مختلف از ما می شود و شاید دلیلش این است که ما نمی توانیم نسبت به مسائل مختلف در حوزه حجا ب و عفاف، نوجوان و بانوان و... بی تفاوت باشیم .

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی  در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده از ابزار هنر و رسانه در فعالیت های تبلیغی تأکید کرد و گفت:  باید این ابزار را در فعالیت های فرهنگی و تبلیغی بشناسیم و استفاده از این ابزار را در نقش آفرینی خود  ترسیم کنیم، ولی جدی ترین سرمایه ما همان تبلیغ چهره به چهره است و استفاده از ظرفیت افرادی است که با آن ها ارتباط داریم؛ اگر همین افراد در عرصه های تبلیغ و استفاده از ابزار هنر و رسانه وارد شوند و این گره اتفاق بیفتد، این افراد می توانند محاصره تبلیغاتی را بشکنند و گره زدن این دو بال که دو عرصه جدی در سازمان تبلیغات هستند، خوب شناخته شود و میتوان امیدوار بود که در مسیر دقیق و مشخصی حرکت می کنیم.

وی بر استفاده از حضور مخلصانه در میدان تأکید کرد و گفت: اینکه در میدان باشی ولی اسمی از شما نباشد و اینکه قدرت داشته باشیم مجموعه ظرفیت های حاکمیتی را با مجموعه ظرفیت های مردمی گره بزنیم و هم افزا کنیم فناوری ارزشمندی است که باید در پیشبرد فعالیت های تبلیغی بهره ببریم.

 حجت الاسلام عزت زمانی امثال شهید حججی را نمونه عینی این فناوری بر شمرد و گفت: این شهید همواره در هیئت سعی می کرد کارهایی که کسی انجام نمی دهد و معمولا دور از چشم دیگران و یا فعالیت در بخش های پشتیبانی را به عهده می گرفت، ساخت این فناوری در میدان و این روحیه آورده بیشتری دارد و ده ها دستگاه را پای کار می آورد و کسی هم احساس نمی کند که همه کارها را می خواهید به اسم خود بزنید.

وی مطرح کرد: ما باید تلاش کنیم که به چنین مدلی از رفتار ها برسیم تا جریان فرهنگی در کشور پیش برود و شاید یکی از امور جدی که رهبر معظم انقلاب در اصلاح ساختارها از دولت انتظار دارد از این جنس رفتار ها باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغ خاطر نشان کرد : در دستگاه تبلیغ حتی تا مدیران شهرستان همگی نیروی ستادی هستند و این مسجدیها و هیئتی ها و خود مردم هستند که میدان دارند هستند و پرچم داری می کنند و ما در هر جایی وظیفه داریم و تسهیل گری کنیم.

وی با اشاره به عملیات پیش روی سازمان در ماه مبارک رمضان ابراز داشت: در این عملیات بزرگ همه می توانیم دور هم جمع شویم و یکی از مطالبات رهبری را بر زمین پیاده کنیم و با میدان داری قرآن فعالیت کنیم؛ مسجد و شبکه امامت در این عملیات  میدان دار هستند.

حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به مقاومت مردم و زنان فلسطین خاطر نشان کرد: مجاهدت مادران غزه باعث شده تا امروز در سراسر دنیا مردم از اسلام و قرآن که باعث شده تا این مادران این گونه مقاوم شوند، می پرسند.این چه  کتاب و این چه مکتبی است که چنین زنانی در آن تربیت شده اند.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: معتقدم شبکه راهیاری بنیاد هدایت وظیفه و قدرت ایجاد شبکه امامت و اخوت و اتصالی که احتیاج اساسی مدل جامعه تبلیغی ماست در تغییر رفتار تبلیغی و به میدان آوردن مردم برای تبلیغ و نقش آفرینی جوانان و نوجوانان و بانوان را دارد و در عملیات های پیش رو می توان نقش آفرینی ویژه ای داشته باشد.

کد خبر 1741429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha