ورود متفاوت بچه‌های مسجد به زمستان

بسیاری از بچه‌های مسجد با فرارسیدن شب یلدا، ضمن دیدار با خانواده شهدا و همچنین توزیع برخی اقلام شب چله به نام حضرت فاطمه زهرا(س) یلدای متفاوتی را برای اهالی مساجد و محلات رقم زدند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، همزمان با فرارسیدن طولانی‌ترین شب سال یا همان «شب یلدا» که بین ما ایرانیان با رسم و رسومات مختلف همراه است، بچه‌های مسجد در سراسر ایران با هدف دستگیری از نیازمندان و خانواده‌های کم‌برخوردار اقدام به تهیه برخی اقلام یلدایی و البته تدارک نشست‌های متعدد کردند چراکه این ایام مصادف با روزهای شهادت سرور و سید زنان دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) نیز بود.

در ادامه گزارش فعالیت های برخی از کانون‌های مساجد به مناسبت شب یلدا را می خوانید:


یلدای شهدایی به همت کانون فرهنگی هنری «توحید» قزوین

یلدای متفاوت بچه‌های مسجد به نام مادرسادات(س)، به یاد شهدا

چند دهه قبل تا پیش از آنکه جنگ تحمیلی، بسیاری از جوانان این مرز و بوم را از آغوش خانواده‌هایشان جدا کند، شب یلدای آنان نیز در جوار پدر و مادر، خواهر و برادر و یا اقوام می‌گذشت. اما اکنون مدت‌ها گذشته است و حضور گرم این دلاوران شهید و یاد شیرین‌زبانی‌هایشان تبدیل به یک خاطره برای خانواده ها شده اما با این وجود هرسال که می‌گذرد، گویی یادشان پررنگ‌تر می‌شود و شاید علت همان آیه قرآنی باشد که فرمود: «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» (هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‏ اند مرده مپندار بلکه زنده‏ اند که نزد پروردگارشان روزی داده می ‏شوند).

با اقتدا به این آیه است که اعضای کانون فرهنگی هنری توحید قزوین نیز همزمان باشب چله، در راستای برگزاری مراسم «خانه شهید» با خانواده شهید «محمدعلی جانباز» دیدار و یاد آن لاله گلگون‌کفن را زنده کردند.

 تهیه و توزیع گوشت و انار برای افراد کم‌برخوردار 

کانون فرهنگی هنری «رهروان صبح عاشورا» با هدف گرم کردن سفره خانواده‌های نیازمند در شب چله، اقدام به تهیه و توزیع گوشت و انار کردند تا از این رهگذر بتوانند خاطره‌ای خوش را برای خانواده‌های کم‌برخوردار رقم بزنند آن هم با طعم مسجد و البته که این روش یکی از بهترین رویکردهایی است که می‌تواند زمینه ساز جذب افراد از دوران کودکی به مسجد باشد چراکه مسجد را پناهگاه و مأمن خود در روزهای سخت زندگی می‌یابند.

پخت و توزیع ۷۰ کیلو لبو به یاد اموات
کانون فرهنگی هنری حضرت حجت‌بن الحسن عسکری (ع) در روستای کرسگان از شهرستان فلاورجان، با پخت و توزیع ۷۰ کیلو لبو جلو در مسجد و حسینیه، رسوم ایرانی را به سبک بچه‌های مسجد زنده کرد به این معنا که تنی چند از اعضای کانون با همراهی یکدیگر به نام حضرت فاطمه زهرا(س) و همزمان با شب یلدا، این خوراکی مرسوم در شب چله را مقابل مسجد بین مردم توزیع و ثواب آن را به اموات هدیه کردند.

یلدای متفاوت بچه‌های مسجد به نام مادرسادات(س)، به یاد شهدا

تهیه اقلام یلدایی برای خانواده‌های نیازمند
کانون فرهنگی هنری قاسم بن الحسن (ع) مسجد امام رضا(ع) شهرستان نقده با تهیه برخی اقلام یلدایی برای خانواده‌های نیازمند، تلاش کردند تا در حد توان و بضاعت‌شان از این قشر حمایت کرده و شب به یاد ماندنی را برایشان رقم بزنند.

یلدای متفاوت بچه‌های مسجد به نام مادرسادات(س)، به یاد شهدا

کانون فرهنگی هنری «مکتب‌الصادق» شهر محمدیار نیز با همین رویکرد چند قلم میوه و ملزومات شب چله را برای برخی خانواده های نیازمند که توسط بچه های مسجد شناسایی شده بودند، تهیه و برایشان ارسال کرد.

یلدای متفاوت بچه‌های مسجد به نام مادرسادات(س)، به یاد شهدا

کد خبر 1740346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha