برنامه های حوزه فرهنگ و کتابخوانی بخشنامه پذیر نیست

عزیززاده گرجی با تاکید براینکه برنامه های حوزه فرهنگ و کتابخوانی بخشنامه پذیر نیست، گفت: در هر کتابخانه با موضوع ترویج فرهنگ مطالعه مسابقه ایده برتر برگزار شود تا بانک اطلاعاتی از برنامه های متناسب با ذائقه مخاطب داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی-سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران در شصت و پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی و اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، اظهار کرد: مطالعه و کتابخوانی باید فرهنگ عمومی جامعه شود.

وی به پروژه های نیمه کاره اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران اشاره کرد و گفت: هدف اصلی احداث کتابخانه ها یک هدف برای تحقق هدف مهمترین نظیر ترویج فرهنگ مطالعه و دانایی است.

برنامه های حوزه فرهنگ و کتابخوانی بخشنامه پذیر نیست

عزیززاده گرجی با بیان اینکه هدف اصلی نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان باید ترویج فرهنگ مطالعه باشد چراکه اگر این مهم محقق نشود قطعا احداث پروژه های کتابخوانی در سطح استان نمی تواند کمک حال افزایش سرانه مطالعه باشد، افزود: تکثیر کتابخانه و بهسازی قفسه های کتابخانه در مرحله بعدی فعالیت کتابخانه ای قرار دارد.

وی با بیان اینکه باید جلسات ثابت برای ارائه راهکارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار شود، گفت: باید کمیته ای با دستور جلسه بر محور ترویج فرهنگ کتابخوانی با حضور دستگاه های عضو انجمن های کتابخانه های عمومی به همراه تقسیم کار تشکیل شود.

برنامه های حوزه فرهنگ و کتابخوانی بخشنامه پذیر نیست

عزیززاده گرجی با بیان اینکه هر طرح و ایده که بخواهد ختم به نتیجه شود باید جریان فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایجاد شود، ادامه داد: آمار شهرستانی و مصوبات و کیفیت جلسات از فرمانداران شهرستان ها مطالبه شود.

وی بیان کرد: برنامه های حوزه فرهنگ و کتابخوانی بخشنامه پذیر نیست. باید متناسب با ذائقه نوجوان و جوان و با همفکری با این قشر زمینه و بستر برای کار فرهنگی ایجاد شود.

عزیززاده گرجی با تاکید براینکه اگر تولید ایده و محتوا با مخاطب باشد قطعا اثرگذاری بیشتر را شاهد خواهیم بود، گفت: در هر کتابخانه با موضوع ترویج فرهنگ مطالعه مسابقه ایده برتر برگزار شود تا بانک اطلاعاتی از برنامه های متناسب با ذائقه مخاطب داشته باشید.

وی با بیان  اینکه دادن مسئولیت برای اجرای طرح های کتابخوانی به اعضای کتابخانه ها مهم است، افزود: فعالیت های کتابخانه ای با توجه به رویکرد دولت سیزدهم که مردمی سازی فرهنگ است باید به اعضای کتابخانه ها واگذار شود.

عزیززاده گرجی بااشاره به اهمیت فعالیت کتابخانه ای در روستاها، خواستار استفاده از ظرفیت امور روستایی استانداری برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در روستاها و مناطق محروم با محوریت دهیاران شد.

وی برلزوم عضویت یک نفر از خواهران و یک نفر از برادران عضو کتابخانه های عمومی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان مازندران با هدف بهره مندی از فکر و ایده نسل نو تاکید کرد.

کد خبر 1733089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha