این کانون مسجدی دانش‌آموزان نخبه را آموزش و مهارت‌های اجتماعی را به نوجوانان یاد می‌دهد

کانون فرهنگی هنری «منتظر موعود(عج)» یکی از کانون‌های فعال مسجدی در تهران است که اجرای طرح سفیران اجتماعی، ایجاد شغل برای بچه‌های مسجد و برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان نخبه از فعالیت‌های آن به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «منتظر موعود(عج)» در جوار مسجد سیدالشهدا(ع) (واقع در نعمت آباد، شهرک ابوذر) بیش از شش سال است که با مجوز رسمی ستاد کانون های مساجد استان تهران فعالیت خود را آغار کرده و در سال های گذشته به عنوان یکی از کانون های فعال مسجدی شایسته تقدیر شناخته شده است.

فعالیت مستمر در همه زمینه های فرهنگی با محوریت مسجد و کمک های مومنانه به محرومان و جذب ۱۵۰۰ نوجوان و جوان به کانون را می توان از دیگر برنامه های شاخص در این کانون مسجدی نام برد.

«معصومه سادات موسوی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و فعالیت های کانون فرهنگی هنری منتظر موعود(عج) مسجد حضرت سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: برگزاری دوره های هنرهای تجسمی، فرشبافی، پتینه دوزی، نقاشی کودکان، طراحی، صنایع دستی و قالیبافی از برنامه های فرهنگی و هنری این کانون است.

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظر موعود(عج) اجرای طرح«سفیران اجتماعی» را از طرح های این کانون نام برد و بیان کرد: این طرح به دنبال افزایش مهارت های اجتماعی و اعتماد به نفس نوجوانان، صیانت از حریم خانواده، ایجاد نشاط اجتماعی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و ارتقای سطح دانش و مهارت اعضای خانواده است.

این کانون مسجدی دانش‌آموزان نخبه را آموزش و مهارت‌های اجتماعی را به نوجوانان یاد می‌دهد

وی ابراز کرد: برگزاری دوره های زبان انگلیسی، دوره های تفسیر قرآن کریم و دوره های مهدویت، دوره های نویسندگی از جمله برنامه های این کانون برای مخاطبان است. همچنین این کانون موفق به انتشار هفت جلد کتاب پیرامون آموزش چرتکه، تفسیر قرآن کریم و آموزش پیش دبستانی برای بهره برداری مخاطبان کانون های فرهنگی هنری مساجد کرده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظر موعود(عج) برگزاری دوره های «ذهن پویا» را یکی دیگر از برنامه های کانون نام برد و افزود: با برگزاری دوره های آموزش چرتکه به دنبال بالا بردن محاسبات ذهنی و تقویت هر دو نیمکره مغز در کودکان و نوجوانان هستیم.

 موسوی نخبه پروری را یکی دیگر از برنامه های کانون فعال مسجد برشمرد و تأکید کرد: در پی تعامل و همکاری با پژوهش سراهای آموزش و پرورش نسبت به تربیت نخبه اهتمام ویژه ای داشته ایم و برای یک هزار دانش آموز مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم که عضو این پژوهش‌سراها هستند در رشته های مختلف بنابر استعداد و علاقه مندیشان دوره های آموزشی برگزار می کنیم. همچنین، با برگزاری دوره های روان شناسی و مشاوره تلاش داریم که در جهت ارتقای مهارت های زندگی در خانواده ها گام برداریم.

وی به فراهم کردن فرصت شغلی برای بچه های مسجد به همت این کانون فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: در همین راستا  در کنار کانون با راه اندازی کارگاه تولیدی که  ۵۰ نفر در آن مشغول به کار هستند، مانتو مدارس و کیف برای دانش آموزان دوخته می شود. همچنین کانون از افراد سرپرست خانوار که اقدام به راه‌اندازی مشاغل خانگی کرده اند حمایت و با برپایی نمایشگاه در حیاط مسجد فرصت فروش اجناس آنها را فراهم می کند.

موسوی با اشاره به اینکه این کانون ۸۰ خانواده محروم را تحت پوشش قرار داده است، افزود: توزیع بسته های معیشتی، توزیع لوازم التحریر برای دانش آموزان محروم، تهیه جهیزیه برای زوج های نیازمند در آستانه ازدواج، توزیع غذای گرم در مناسبت ها و ارائه خدمات پزشکی رایگان از جمله خدمات این کانون به شمار می رود.

این کانون مسجدی دانش‌آموزان نخبه را آموزش و مهارت‌های اجتماعی را به نوجوانان یاد می‌دهد

این کانون مسجدی دانش‌آموزان نخبه را آموزش و مهارت‌های اجتماعی را به نوجوانان یاد می‌دهد

طراحی نرم افزار ۱۱۸ بیداری

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظر موعود(عج) با اشاره به  طراحی نرم افزار ۱۱۸ بیداری به همت کانون فرهنگی هنری منتظر موعود(عج)، خاطرنشان کرد:: با این نرم افزار می توان نشانی تمامی مکان های زیارتی، تفریحی، فرهنگی، مذهبی شهرها را با ورود به آن شهرها شناسایی کرد، در حال حاضر اطلاعات و مکان های زیارتی و تفریحی شهرهای تهران و قم برای علاقه مندان از طریق این نرم افزار قابل دریافت است و در مرحله بعد این نرم افزار امکانات سایر شهرها را نیز به مخاطبان ارایه می کند.

کد خبر 1725525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha