کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد محلی برای پرورش جوانان انقلابی است

حسين ‌ميرزايی کانون ‌های فرهنگی هنری را محلی برای پرورش جوانان انقلابی عنوان کرد و گفت: مساجد، نقش‌ اثرگذاری از زمان مبارزات انقلابی مردم ایران و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، محسن حسین میرزایی در آيين نکوداشت ۱۸ اسفند، سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگی هنری مساجد در حسینیه اعظم شهرکرد اظهار داشت: کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد محلی برای پرورش جوانان انقلابی است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری ضمن تقدير از برنامه فاخر ستاد کانون هاي مساجد به مناسبت ۱۸ اسفند ادامه داد: کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند به محلی برای تربيت سربازان امام زمان (عج) تبديل شوند.

 

وی افزود: کانون‌های فرهنگی مساجد یکی از گروه‌ هایی هستند که جوانان از آنان تاثیر می‌پذیرند، پس باید به سمت تبدیل شدن کانون ‌های مساجد به مأمنی امن برای جوانان حرکت کنیم.

 

حسین‌ میرزایی ادامه داد: مساجد، نقش‌ اثرگذاری از زمان مبارزات انقلابی مردم ایران و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون داشته‌اند و در دوران دفاع مقدس نیز در سازماندهی نیروهای مردمی در دفاع از اسلام و میهن عزیزمان نقش‌آفرین بودند.

 

وی تاکید کرد: به عنوان یکی از اعضای کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد استان معتقدم رویکرد و برنامه مساجد نباید تنها بحث اقامه نماز باشد بلکه باید مساجد به پایگاه‌ها و مکان‌های فرهنگی و عمومی تبدیل شوند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان چهارمحال و بختیاری، این مهم را به نحو شایسته ای در مساجد انجام می دهند و نمونه فاخر این برنامه گردهمایی کانون ها و اجرای برنامه های موثر در فضای مسجد و حسینیه اعظم به مناسبت ۱۸ اسفند می باشد.

 

بر اساس این گزارش در ادامه محمدحسین واحدیان در این آیین اظهار داشت: با توجه به اين مولفه شهرداری شهرکرد آماده همکاری با کانون های فرهنگی هنری مساجد را دارد.

 

 

شهردار شهرکرد ادامه داد: امروزه شهر توسعه یافته به شهری اطلاق می شود که مدیریت شهری آن به مباحث فرهنگی ورود کرده باشد.

 

واحدیان ضمن تقدیر از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در برگزاری رویداد فرهنگی هنری و ورزشی «بچه های مسجد» افزود: ورود شهرداری به مباحث فرهنگی باعث می‌شود این مجموعه از یک نهاد خدماتی صرف به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود که می‌تواند موجب شکل گیری ارتباط بهتر با شهروندان شود.

 

وی به نقش مهم و مثبت مساجد در توسعه فرهنگی اشاره کرد و گفت: حوزه مدیریت شهری باید پاسخگوی نیازها نرم‌افزاری و سخت ‌افزاری شهروندان باشد و با توجه به اهمیت مساجد در توسعه فرهنگی، ارتباط مساجد و مدیریت شهری ضروری است.

 

عضو شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری اعلام آمادگی کرد تا با تمام توان از مجموعه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و برنامه های فاخر این نهاد از سوی شهرداری حمایت همه جانبه داشته باشد و این حسن تعامل و حمایت را از موجبات برکت در شهرداری شهرکرد دانست.

 

کد خبر 1256961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha