قرائت مناجات شعبانیه در کانون های مساجد همدان

حجت الاسلام عزیزی از تدارک کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان به مناسبت نیمه شعبان خبر داد و گفت: قرائت مناجات شعبانیه و جلسات معرفت افزایی مهدویت در کانون های مساجد همدان برگزار می شود.

حجت الاسلام علی عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان گفت: در آستانه ولادت امام  عصر (عج) و عید بزرگ شیعیان قرار داریم که به همین مناسبت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان  همدان برنامه های متعددی را تدارک دیده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: اجراي برنامه هاي بصيرتي ويژه دهه مهدويت، برگزاری مسابقه کتابخوانی مهدویت ، برگزاري جلسات پاسخ به شبهات مهدوي ويژه جوانان و معرفي امام زمان (عج) و مسابقات نقاشي ويژه كودكان از دیگر این برنامه هاست.

 

وی آذین بندی مساجد، برپایی ایستگاههای صلواتی ،  برگزاري مراسم بيعت با امام زمان (عج) با خواندن دعاي عهد بعد از نماز در مساجد و تفسیر مناجات شعبانیه از دیگر برنامه های اجرای  در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد  عنوان کرد.

 

حجت الاسلام  عزیزی تصریح کرد: نیمه شعبان فرصتی است تا با اجرای برنامه های مختلف نشاط معنوی را در جامعه ایجاد کرد و این نشاط معنوی هم خود بستری است تا روحیه انتظار و فرهنگ مهدویت را در بین اقشار مختلف به ویژه جوانان تقویت کنیم.

 

وی یادآور شد: این ایام فرصتی است تا ویژگی هایی که منتظر واقعی ظهور امام زمان (عج) دارد را در خود تقویت کنیم  که مهمترین و اولین وظیفه هر شیعه منتظر این است که نسبت به وجود مقدس امام و حجت زمان خویش کسب معرفت کند.

 

گفتنی است،  کانون مهدیه، کانون مکتب النور، کانون توحید، کانون شهید دستغیب، کانون رهپویان نور الثقلین از برخی کانون های است که مناجات شعبانیه قرائت می کنند.

کد خبر 1254483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha