شناسایی ۹۰ طرح اولویت دار در اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی

ذاکریان با اشاره به تدوین اطلس سرمایه گذاری استان گفت: بر اساس خروجی اطلس سرمایه گذاری استان اراضی پیشنهادی طرح‌های سرمایه گذاری اولویت دار تعداد ۱۱۷ قطعه زمین مربوط به ۹۰ طرح است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مرتضی ذاکریان» امروز (۲۸ خرداد) در جمع رسانه‌های گروهی اظهار کرد: در راستای تدوین اطلس سرمایه گذاری استان طی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ با ۲۴ دستگاه اجرایی استان جلسات کارشناسی برگزار و موانع و ملزومات اطلس مورد بحث قرار گرفته است.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: تا کنون در تهیه اطلس سرمایه گذاری استان ۴۰ لایه اطلاعاتی از دستگاه‌های ذیربط و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اخذ، پردازش و لحاظ و در حال بروز رسانی است.

 

ذاکریان ادامه داد: این سند کار علمی ارزشمندی است که تمامی فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های هر شهرستان، شهر، بخش، دهستان و روستا را به صورت نقطه‌ای در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

 

به گفته وی تا کنون یک میلیون و ۴۸۵ هکتار اراضی مستعد سرمایه گذاری در استان شناسایی شده است.

 

ذاکریان عنوان کرد: بر اساس خروجی اطلس سرمایه گذاری استان اراضی پیشنهادی طرح‌های سرمایه گذاری اولویت دار تعداد ۱۱۷ زمین مربوط به ۹۰ طرح است.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در تدوین اطلس سرمایه گذاری استان مدل بومی پویا با قابلیت تولید لکه جدید، به منظور بروز رسانی و تغییر لایه‌های اطلاعاتی طراحی و پیش بینی شده و امکان انتخاب اراضی مطلوب توسط سرمایه گذار با شرایط و مؤلفه‌های مدنظر پروژه سرمایه گذاری وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: خروجی لکه‌های مجاز سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی به منظور راه اندازی سامانه تحت وب اطلس سرمایه گذاری استان (web GIS) آماده سازی شده و در صورت تأمین اعتبار در سال جاری، این طرح عملیاتی و به سرمایه گذاران داخلی و خارجی، به صورت برخط سرویس دهی خواهد داشت.

کد خبر 1186902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha