جشنواره رزق حلال در زنجان برگزار می شود

رئیس جهاددانشگاهی زنجان از برگزاری جشنواره «رزق حلال» از اواسط اسفند‌ماه جاری به مدت شش ماه توسط این مرکز در استان خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مهدی عباسی رئیس جهاددانشگاهی زنجان امروز در جمع خبرنگاران ضمن توضیح مراحل اجرای طرح‌‏های «ثبت تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در زنجان» و «جشنواره رزق حلال»، گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، انجام کارهای گزین به عنوان یکی از بخش‎های مهم در شاکله اصلی فعالیت‏‌های جهاددانشگاهی قرار گرفته و برهمین اساس 8 عنوان کار‌گزین توسط جهاددانشگاهی زنجان طراحی و اجرا می‎شود.
 

وی افزود: برگزاری و اجرای طرح «ثبت تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در زنجان» و «جشنواره «رزق حلال» از جمله فعالیت‎های جهاددانشگاهی استان زنجان است که در راستای منویات مقام معظم رهبری صورت خواهد گرفت.
 

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان، ابراز کرد: به دلیل این‌که توجه به حوزه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در کشور بسیار ناچیز بوده و با بالا رفتن سن افراد انقلابی، گنج‎های انقلاب اسلامی ایران از بین می‎روند، لزوم تدوین تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی مشخص می‎شود.
 

عباسی با اشاره به این‌که حوزه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان زنجان، متشکل از 10 حوزه تخصصی است، تصریح کرد: مرکز فرهنگی ـ دانشجویی امام (ره) و انقلاب اسلامی که در 6 ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، تاکنون 7پروژه را در سطح استان اجرا کرده و ثبت تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در زنجان، به عنوان هشتمین پروژه این مرکز، پس از دانشگاه‏‌های هاروارد و کلن آلمان، به اجرا خواهد رسید.
 

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه ورود دانشجویان را به عرصه ثبت تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در زنجان، این بحث را باورپذیرتر می‎کند، اظهار کرد: 30 نفر از دانشجویان دانشگاه‎های زنجان و علمی ـ کاربردی و مرکز دانش‎آموختگان اتحادیه انجمن‎های اسلامی دانش‎آموزی استان زنجان، جهت تحقیق و انتقال اسناد و مدارک انقلاب اسلامی زنجان، فعالیت می‎کنند.
 

وی عنوان کرد: برگزاری 2 کارگاه روش تحقیق عمومی و تاریخ شفاهی، فعالیت گروه تصویربرداری جهت ثبت مصاحبه‎های افراد انقلابی، فعالیت گروه داستان‎نویس جهت تدوین کتاب داستان کوتاه انقلاب زنجان، پخش تیزر طرح به صورت رایگان از صدا و سیمای مرکز زنحان و تشکیل کتابخانه تخصصی انقلاب، از جمله برنامه‎های درحال اجرا و برنامه‎های آتی طرح تاریخ شفاهی انقلاب در زنجان است.
 

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان در خصوص چگونگی اجرای طرح جشنواره رزق حلال در زنجان، خاطرنشان کرد: حضور آیت‎‏الله سید محمد حسینی زنجانی و دکتر معزی، رئیس گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه تربیت مدرس به عنوان هیئت علمی این جشنواره، گام مهمی در جهت شاخص‎سازی روزی حلال از بین آیات و روایات است.
 

این مقام مسئول تصریح کرد: با اعلام فراخوان عمومی جهت معرفی افراد شاخص از گروه‎های اجتماعی مختلف که روزی حلال کسب می‎کنند، تاکنون 22 گروه شناسایی شده و پس از معرفی این افراد، مجموع داوران زیر نظر هیئت علمی جشنواره با ارزشیابی‎های مستقیم و غیرمستقیم، تجربیات شخصی افراد را به محتوا تبدیل می‌‌کنند.
 

عباسی یادآور شد: برگزاری سمینار تخصصی جهت تجلیل از مقاله‎نویسان برگزیده و صاحبان رزق حلال و در کنار آن تشکیل کارگاه‎های تخصصی، اختتامیه طرح 6 ماهه جشنواره رزق حلال در زنجان که از اواسط اسفند‌ماه جاری آغاز شده است خواهد بود.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 117928

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha