از مناجات شعبانیه غافل نشویم

حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه مناجات شعبانیه از جمله اعمال بسیار خوب و عرفانی در ماه شعبان است که ائمه اطهار (ع) نیز بر خواندن آن تاکید دارند گفت: همچنین روایت شده که غفلت از این دعا غفلت از همه خوبی‌های ماه شعبان است.

«حجت‌الاسلام سید محمدرضا طاهری» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: بزرگی ماه شعبان آنقدر فراوان است که نمی توان موضوع آن را در مقاله یا گفت‌وگویی خلاصه کرد اما همین نکته دلالت می‌کند که همه امامان معصوم (ع) به بزرگی این ماه یاد کرده و همواره مردم را به مناجات با خداوند در این ماه توصیه می‌کردند.

 

این کارشناس دینی به برخی از اعمال این ماه اشاره کرد و افزود: اعمال و مناجات بسیاری در این ماه وارد است اما آنچه که بیشترین توصیه به آن شده، استغفار است؛ استغفار در این ماه سبب آمرزیده شدن گناهان و پاکی قلب انسان می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مناجات شعبانیه از جمله اعمال بسیار خوب و عرفانی است اضافه کرد: مناجات شعبانیه از جمله دعاهایی است که از امیرالمومنین (ع) نقل و در این مناجات روش‌های بسیاری برای نحوه ارتباط مخلوق با خالق خود بیان شده است.

 

حجت‌الاسلام طاهری عنوان کرد: از امام صادق (ع) سوال شد که بهترین اعمال در ماه شعبان چه چیزی است؟ ایشان فرمودند: صدقه و استغفار است و در ادامه روایت آمده که هرکه در این ماه صدقه دهد خداوند خود تربیتش را برعهده گیرد همانگونه فرد عهده‌دار تربیت فرزندش می‌شود.

 

وی با اشاره به تاکید و سفارش امامان معصوم (ع) بر خواندن مناجات شعبانیه یاد آور شد: این مناجات از جمله مهمترین اعمال در این ماه است و علاوه بر این در بعضی احادیث خواندن مناجات شعبانیه در قنوت نماز بسیار توصیه شده، همچنین روایت داریم که غفلت از این دعا غفلت از همه خوبی‌های ماه شعبان است.

 

کد خبر 1154342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha