توسعه مسکن، موجب فعال شدن ۳۳۰ صنعت وابسته می شود

مشاور ویژه وزیر کشور در جلسه شورای مسکن خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اجرای مصوبات قانون مسکن باید مورد تاکید مسئولان استان باشد، گفت: توسعه مسکن موجب فعال شدن ۳۳۰ صنعت وابسته می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «علیرضا انصاری» مشاور ویژه وزیر کشور صبح امروز سه شنبه (سوم اسفندماه) در جلسه شورای مسکن خراسان شمالی گفت: توسعه مسکن موجب فعال شدن ۳۳۰ صنعت وابسته، افزایش تولید، ایجاد اشتغال پایدار و تغییرات مثبت در بخش اقتصاد کشور خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه اجرای مصوبات قانون مسکن باید مورد تاکید مسئولان استان باشد، افزود: ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور به یک قانون تبدیل شده که بدون تفسیر شخصی باید اجرایی شود.

 

انصاری با بیان اینکه سازمان بازرسی در استان باید بر اجرای مصوبات قانون نظارت و تاکید داشته باشد، گفت: ساخت مسکن موجب ایجاد امنیت روانی در جامعه می شود که برای تحقق هدفگذاری ساخت مسکن بایدعلاوه بر مدیریت علمی، مدیریت جهادی نیز داشته باشیم.

 

مشاور ویژه وزیر کشور گفت: مهاجر پذیری، ایجاد اشتغال، افزایش جذابیت های اقتصادی و گردشگری می تواند موجب توسعه پایدار استان شود.

 

وی افزود: استان خراسان شمالی به لحاظ جغرافیایی و وجود محرومیت ها در بخش راه در انزوای سیاسی و اجتماعی قرار دارد که باید با ایجاد راه های ارتباطی جاده ای و ریلی این انزوا برطرف شود.

 

 انصاری، مسئله آب را از دیگر چالش های استان خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: ساخت شهر لجستیکی در مرز این استان یک مسئله راهبردی و در چشم انداز آینده کشور است.

 

«محمد رضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی هم در این نشست گفت: نهضت ساخت مسکن باید همراه با ایجاد خدمات اجتماعی در حوزه های امنیتی، آموزشی و بهداشتی باشد.

 

وی با بیان اینکه بر اساس اصل 31 قانون اساسی، داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است، گفت: عدم توجه به این مسئله موجب بروز مشکلات مختلف از جمله گسترش حاشیه نشینی، ساخت و سازهای شبانه غیر اصولی و ناایمن خواهد شد.

 

حسین نژاد با تاکید بر اینکه همراه با ساخت مسکن باید زیرساخت های لازم و نیازهای روز جامعه در این نقاط ایجاد شود، افزود: به موازات رشد مسکن باید نیازهای وابسته نیز توسعه یابد و همچنین باید قانون نظام مهندسی فصل الخطاب در این ساخت و سازها باشد.

 

 

کد خبر 1150549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha