بسیج دانشجویی پرچمدار انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها است

کلانتری گفت: بسیج دانشجویی به ‌عنوان پرچمدار انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها می‌درخشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «حسین کلانتری» در نشست و آیین تکریم و معارفه معاونان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی که با حضور جمعی از مسئولان و اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه برگزار شد، ضمن قدردانی از فعالیت های بسیج دانشجویی گفت: دانشگاه مبدأ همه تحولات است و بسیج دانشجویی به‌عنوان پرچمدار انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها می‌درخشد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی افزود: انتظار داریم بسیج دانشجویی که برای ما از همه جهات بسیار ارزشمند است، کارآمدتر عمل کند و فعالیت‌های گسترده‌تری را داشته باشد تا بتواند در عرصه‌های مختلف انقلاب به‌ویژه تربیت نیروهای انقلابی و نقش‌آفرینی در نسل‌های آینده گام‌های مؤثری بردارد.

 

وی عدم کارآمدی دولت را یکی از مهمترین مشکلات امروز جامعه دانست و بیان کرد: امیدواریم با روی کارآمدن دولت جدید شاهد تغییرات گسترده‌ای در همه عرصه‌ها باشیم.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این کارآمدی باید از دانشگاه‌ها آغاز شود، ادامه داد: وظیفه بسیج دانشجویی و مسئولان دانشگاه است تا بتوانند این کارآمدی را در سیستم دانشگاه و در سیستم کشور ایجاد کنند.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی تأکید کرد: تمام فضا و تجهیزات در دانشگاه در اختیار تشکل بسیج دانشجویی قرار دارد تا ان‌شاءالله بتوانند با کمک این فضا و امکانات نقش برجسته‌تری در کشور ایفا کنند.

کلانتری اضافه کرد: اگر بخواهیم تولید را رونق دهیم می‌بایست عرصه را برای جوانان خلاق، مؤمن، انقلابی و بسیجی‌محور باز کنیم تا برای ایستادن بر فراز قله‌های تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها با ایجاد حس اعتماد به جوانان بتوانیم آینده‌سازان کشور را در راستای مبارزه با فساد هدایت و حمایت کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه تمام تشکل‌ها به‌ویژه بسیج دانشجویی باید پای کار بیاییند، گفت: از تمام تشکل ها انتظار فعالیت بیشتر داریم و می‌خواهیم کمک کنند فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه رونق بگیرد.

 

کلانتری توجه به آموزه‌های قرآن و نهج‌البلاغه و ایجاد خانه فرهنگ، رعایت عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، خلاقیت و نوآری فرهنگی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی که مقام معظم رهبری به آن تأکید ویژه دارند، را ضروری دانست و افزود: تقویت فعالیت‌های ورزشی، توجه به اوقات فراغت، توجه به فکر و نظرات دانشجویان در عرصه‌های مختلف دانشگاه و گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی ازجمله موضوعات مهم است که باید با قدرت بیشتری در این زمینه‌ها فعال باشیم.

 

این مقام مسئول در ادامه به آغاز فعالیت دوباره دانشگاه از مهر ماه به‌صورت حضوری گفت: طبق نظر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و شورای دانشگاه، با توجه به حضوری‌شدن کلاس‌ها، ۳۰تا ۵۰ درصد کلاس‌های درس می‌تواند به‌صورت مجازی برگزار شود.

کد خبر 1069863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha