به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مجتبی شریعتیفر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی،امروز در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایهگذاری استان با اشاره به ضرورت همافزایی دستگاههای اجرایی برای تحقق اهداف اقتصادی استان اظهار کرد: برنامههای دستگاههای اجرایی در راستای تحقق شعار سال باید بهصورت عملیاتی، هدفمند و قابل ارزیابی ارائه شود تا میزان پیشرفت آنها در طول سال بهصورت مستمر مورد پایش قرار گیرد.
وی با اشاره به پایان سهماهه نخست سال افزود: دستگاههای اجرایی موظف هستند گزارش عملکرد خود را همراه با آمار، ارقام و شاخصهای مشخص ارائه کنند تا امکان ارزیابی میزان تحقق برنامهها و اثربخشی اقدامات فراهم شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر نقش حمایتهای مالی در توسعه تولید و اشتغال گفت: تقویت صندوق حمایت از بخش کشاورزی و صندوق حمایت از شرکتهای دانشبنیان از اولویتهای استان است و افزایش توان این صندوقها میتواند زمینه تأمین مالی طرحهای تولیدی، توسعه فعالیتهای بخش خصوصی و حمایت از شرکتهای نوآور را فراهم کند.
شریعتیفر با بیان اینکه بسیاری از شرکتهای دانشبنیان برای توسعه فعالیت خود نیازمند منابع مالی هستند، افزود: حمایت از این شرکتها علاوه بر توسعه فناوری، به ایجاد اشتغال برای نیروهای متخصص و فارغالتحصیلان دانشگاهی نیز کمک خواهد کرد.
وی همچنین بر ضرورت اطلاعرسانی مناسب درباره تسهیلات و ظرفیتهای حمایتی تأکید کرد و گفت: دستگاههای اجرایی باید جامعه هدف را بهخوبی شناسایی کرده و زمینه بهرهمندی متقاضیان از تسهیلات و حمایتهای پیشبینیشده را فراهم کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به نقش کمیتههای نظارت شهرستانها اظهار کرد: فرمانداران و کمیتههای نظارتی باید روند اجرای طرحهای حمایتشده را بهصورت مستمر بررسی کنند و میزان تحقق اهداف، از جمله ایجاد اشتغال، پیشرفت طرحها و اثربخشی تسهیلات پرداختی را مورد ارزیابی قرار دهند.
در این نشست، برنامههای دستگاههای اجرایی در حوزه اقتصاد، اشتغال و سرمایهگذاری نیز بررسی شد و مقرر شد این برنامهها در چارچوب تحقق شعار سال، بهصورت مستمر از سوی دبیرخانه کارگروه پایش و ارزیابی شوند. همچنین بر تقویت بخش خصوصی، افزایش سرمایهگذاری، حمایت از تولید و رفع موانع پیش روی فعالان اقتصادی استان تأکید شد.
نظر شما