استقلال قوه قضاییه از نعمت‌های بزرگ نظام جمهوری اسلامی است

نماینده‌ولی فقیه در لرستان ا بیان اینکه استقلال قوه قضاییه از نعمت‌های بزرگ نظام جمهوری اسلامی است، گفت: این استقلال باید در جهت تحقق عدالت، مبارزه با فساد و خدمت به مردم حفظ و تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در دیدار با اعضای شورای قضایی استان، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و تسلیت ایام ماه محرم الحرام، از تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه‌روزی مجموعه قضایی استان تقدیر کرد و اظهارداشت: گزارش ارائه‌شده تنها بخشی از اقدامات دستگاه قضایی است و هر یک از مسئولان و کارکنان این مجموعه در بخش‌های مختلف، خدمات گسترده و قابل‌توجهی را انجام می‌دهند که نیازمند ساعت‌ها تبیین و تشریح است.

وی با بیان اینکه خدمات دستگاه قضایی بیانگر روحیه جهادی و تلاش خالصانه در مسیر خدمت به مردم است، افزود: همه کسانی که در دستگاه قضایی کشور و استان مشغول خدمت هستند، با مسئولیت سنگینی مواجه‌اند و امیدواریم خداوند متعال به این مجاهدت‌ها پاداش و برکت عنایت فرماید.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به شخصیت شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، عنوان کرد: نام قوه قضاییه در جمهوری اسلامی ایران با نام شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی گره خورده است؛ شخصیتی متفکر، اندیشمند، شجاع، دارای عزم و اراده‌ای مستحکم و مدیری خستگی‌ناپذیر که امور را با منطق، تدبیر و استدلال دنبال می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهدای هفتم تیر و یاران شهید بهشتی نیز در مناطق مختلف کشور از ویژگی‌های برجسته‌ای برخوردار بودند و در استان لرستان نیز شهدایی همچون حجت‌الاسلام والمسلمین شهید سید فخرالدین رحیمی و حجت‌الاسلام والمسلمین شهید صادقی در کنار شهید بهشتی به شهادت رسیدند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه شهادت این بزرگان اگرچه خسارتی بزرگ برای نظام اسلامی بود اما آثار و برکات فراوانی برای کشور به همراه داشت، گفت: خون شهدا موجب استحکام بیشتر نظام جمهوری اسلامی، تعمیق ریشه‌های انقلاب و تربیت نیروهای انسانی مؤمن و انقلابی شد و امروز نیز آثار این فرهنگ ایثار و شهادت را در نسل جوان مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به روحیه فداکاری جوانان در دفاع از کشور و انقلاب، اظهار داشت: امروز نوجوانان و جوانانی را مشاهده می‌کنیم که با روحیه ایثار، سخت‌ترین شرایط را برای دفاع از کشور تحمل می‌کنند و این روحیه، ثمره خون پاک شهدا و فرهنگ عاشورا است.

وی در ادامه با تأکید بر جایگاه عدالت در نظام اسلامی تصریح‌کرد: اقامه عدل نشانه ایمان است و هرگونه سستی در مسیر تحقق عدالت، نشانه ضعف در ایمان خواهد بود فلسفه قیام حضرت ولی‌عصر(عج) نیز برپایی عدالت در جهان است و اساس خلقت نیز بر عدل و عدالت استوار شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به سیره امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام افزود: الگوی ما در عدالت، مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام است؛ امامی که در اجرای عدالت هیچ‌گونه ملاحظه‌ای نداشت و حتی دشمنانش نیز به قاطعیت او در اجرای عدالت اذعان داشتند.
وی با تقدیر از اقدامات دستگاه قضایی در راستای کاهش اطاله دادرسی، احقاق حقوق عامه و پیشگیری از جرم، گفت: هرچه روند رسیدگی‌ها سریع‌تر، دقیق‌تر و عادلانه‌تر باشد، رضایت مردم نیز افزایش خواهد یافت و این مسئله از مهم‌ترین سرمایه‌های نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی در حوزه رضایت‌مندی مردم، بیان کرد: اگر قوانین و آیین‌نامه‌ها تسهیل‌گر باشند و نیروی انسانی نیز از سلامت، تخصص و تجربه کافی برخوردار باشد اما همچنان رضایت مردم در حد مطلوب حاصل نشود، باید آسیب‌شناسی دقیقی نسبت به فرآیندها صورت گیرد.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های مختلف اجرایی و حاکمیتی باید وظایف خود را به‌درستی انجام دهند، چراکه اختلال در عملکرد هر دستگاه، آثار خود را بر سایر بخش‌ها و بر نگاه مردم نسبت به کل حاکمیت خواهد گذاشت.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به ضرورت مقابله با فساد، رانت، زمین‌خواری و دست‌اندازی به بیت‌المال اظهار داشت: دستگاه قضایی در صیانت از حقوق عمومی و برخورد با متخلفان نقش مهمی دارد و اقدامات صورت‌گرفته در حوزه مقابله با زمین‌خواری و حفاظت از انفال، قابل تقدیر است.

وی همچنین بر ضرورت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کشت گیاهان ممنوعه و جرائم مختلف تأکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها باید در این زمینه مسئولانه عمل کنند و از ظرفیت شوراها، دهیاران، فرمانداران و مجموعه‌های فرهنگی و اجرایی برای پیشگیری از جرائم استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اهمیت استقلال دستگاه قضایی، تصریح کرد: استقلال قوه قضاییه از نعمت‌های بزرگ نظام جمهوری اسلامی است و این استقلال باید در جهت تحقق عدالت، مبارزه با فساد و خدمت به مردم حفظ و تقویت شود.

وی افزود: گاهی یک رفتار نادرست و کم‌حوصلگی در یک مجموعه می‌تواند ذهنیت منفی گسترده‌ای در جامعه ایجاد کند؛ بنابراین همه مسئولان باید با صبر، حوصله، سعه‌صدر و تکریم ارباب رجوع با مردم برخورد کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان همچنین حضور مسئولان قضایی در بین مردم و پاسخگویی مستقیم به مطالبات آنان را اقدامی ارزشمند دانست و خواستار اطلاع‌رسانی گسترده این برنامه‌ها در سطح استان شد.

وی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای مجموعه قضایی استان، ابراز امیدواری کرد که همه مسئولان در انجام وظایف خود موفق باشند و خدمات آنان مورد رضایت خداوند متعال، امام حسین علیه‌السلام، امام راحل عظیم‌الشأن و شهدای انقلاب اسلامی قرار گیرد.

استقلال قوه قضاییه از نعمت‌های بزرگ نظام جمهوری اسلامی است

کد خبر 1890357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha