به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان در گفتگویی خبری با تشریح عملکرد این اداره در بازه زمانی ۹ اسفند ۱۴۰۴ تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۵، از استمرارِ بدون وقفه خطوط مسافری دریایی خبر داد.
وی گفت: با وجود تمامی مخاطرات و ملاحظات امنیتیِ حاکم بر این ایام، مجموعاً ۲۶۵ هزار و ۴۵۹ مسافر از طریق مسیرهای مواصلاتی بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهیده فاطمه نیکِ جزیره هرمز و بندر شهید ذاکریِ جزیره قشم جابهجا شدند.
تداوم عملیات در ۳ هزار و ۹۷۹ نوبت سفر دریایی
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به حجم عملیاتی انجامشده در این مدت، افزود: این حجم عظیم جابهجایی مسافر در قالب ۳ هزار و ۹۷۹ سرویس دریایی محقق شده است؛ آماری که نشان میدهد شریانهای حیاتیِ دریایی استان، حتی در دشوارترین شرایط نیز از کار نیفتاده و پویایی خود را حفظ کردهاند.
قدردانی از مجاهدتهای خاموش در پهنه خلیج فارس
محمدحسینی تختی در بخش دیگری از اظهارات خود، حفظ امنیت و تداومِ تردد در آبهای راهبردی خلیج فارس را حاصل یک غیرت جمعی دانست و تصریح کرد: استمرار خدماترسانی به مردم و هموطنان ساکن در جزایر قشم و هرمز در این مقطع حساس، مرهون فداکاری، مسئولیتپذیری و روحیه جهادی تمامی دستاندرکاران این حوزه است.
وی با تقدیر از همت شبانهروزی کارکنان حوزههای مختلف سازمانی، بخش خصوصی و بهویژه خدمه و دریانوردانِ شناورهای مسافری، تأکید کرد: فعالان این عرصه با وجود اشراف کامل بر مخاطرات و تهدیدهای موجود، خدمترسانی بیوقفه به مردم را به عنوان خط قرمزِ عملکردی خود قرار داده و با جانفشانی، مانع از بروز اختلال در زندگی عادی شهروندان شدند.
شایان ذکر است، عملکردِ درخشان ناوگان دریایی استان هرمزگان در ایام جنگ تحمیلی رمضان، بار دیگر نمایی از تابآوری زیرساختهای استراتژیک کشور و تعهدِ کادر عملیاتی بنادر ایران را در شرایط بحرانی به اثبات رساند.
نظر شما