دستگاه های اجرایی در پدافند غیر عامل آمادگی لازم را داشته باشند

حیدری با بیان اینکه دستگاه های مختلف در پدافند غیر عامل باید آماده و به روز باشند، گفت: همه موضوعات پیشگیرانه پدافند غیر عامل است و بهترین روش آموزش به دانش آموزان، خانواده و پرسنل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود،« رحیم حیدری» در جلسه پدافند غیر عامل که امروز ( شنبه، ۳ آبان) در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: آفند عملیاتی نظامی در میدان نبرد است در حالی که پدافند انجام اقدامات در مقابل حمله و هجوم است که به دو دسته عامل و غیر عامل تقسیم می شود.

 

فرماندار شهرستان لنگرود، پدافند عامل را رويارويي و مقابله مستقيم با دشمن دانست و اظهار کرد: پدافند غيرعامل، حفاطت از تجهیزات و کاهش آسيب‌پذيري در هنگام بحران با بهره‌گيري از فعاليت‌هاي فني و مديريتي است.

 

حیدری با اشاره به اینکه ۵ تا ۱۲ آبان هفته نکوداشت پدافند غیر عامل نامگذاری شده است، تصریح کرد: مقاومت فعال، تاب آوری حیرت انگیز و ایران قوی شعار هفته نکوداشت پدافند غیرعامل امسال اعلام شد.

 

وی با بیان اینکه دستگاه های مختلف در پدافند غیر عامل باید  آماده و به روز باشند، افزود: آمادگی لازم،  آسیب ها به  مردم  و اماکن را کاهش می دهد.

 

فرماندار شهرستان لنگرود ادامه داد: تمیز بین بحران و پدافند غیر عامل این است که همه آنچه به کار بسته می شود که بحران ایجاد نشود، پدافند غیر عامل است در واقع همه موضوعات پیشگیرانه پدافند غیر عامل است و بهترین روش آموزش به دانش آموز، خانواده و پرسنل است.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن از زمینه های مختلف هجوم می کند و در مقابل ما باید کار کارشناسی انجام دهیم، تصریح کرد: پدافند غیر عامل در بیماری کرونا ابتدا نتوانسته بود به خوبی عمل کند و در ادامه‌ مسیر  به خوبی عمل شد تا جایی که توانستیم موفق عمل کنیم.

 

حیدری خاطرنشان‌کرد: انسان و سرمایه اجتماعی به کار گرفته شود به عنوان مثال برای مقابله با سنبل آبی، جوامع محلی باید آموزش لازم را ببیند و با تشویق به جمع آوری این موضوع را تعمیم دهند‌.

 

فرماندار لنگرود با بیان‌اینکه در ستاد بحران شهرستان تقسیم کار صورت می گیرد مشکلات در بحران ها به حداقل برسد، اظهار کرد: در پدافند غیر عامل باید به جزئیات توجه داشت و مدیران شهرستان با ارزیابی و احصا مشکلات و به کارگرفتن تجربیات سال های قبل، مشکلات و آسیب ها را به حداقل برسانند.

 

 

کد خبر 986469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha