عملیات کشت محصولات کشاورزی پاییزه در استان ایلام آغاز شد

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: عملیات کشت محصولات کشاورزی پاییزه در این استان آغاز شده است.

«محمدعلی اقدسی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: عملیات کشت محصولات گندم، جو و کلزا در اراضی کشاورزی استان استان آغاز شده و تا کنون ۶۰۰هکتار گندم آبی، ۲۲۰ هکتار گندم دیم، ۱۰۱۵۰ هکتار کلزا و ۲۰۰ هکتار جو دیم کشت شده است.

 

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های لازم برای افزایش تولید این محصولات در سال زراعی ۱۴۰۰-۹۹ پیش بینی می شود که ۳۵۰ هزار تن گندم، ۴۰ هزار تن کلزا و ۵۰ هزار تن جو در سطح مزارع استان تولید شود.

 

اقدسی تصریح کرد: تامین ۲۵ هزار تن بذر اصلاح شده گندم و جو، توزیع همچنین ۲۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی، تدارک ماشین آلات، اجرای مزارع نمایشی و الگویی از دیگر برنامه های در دست اقدام برای افزایش تولید این محصولات در استان است.

 

وی گفت: استان ایلام در سال زراعی ۹۹-۹۸ جزء ۳ استان برتر کشور از نظر تولید کلزا در سطح کشور بوده و امید است که در سال زراعی ۱۴۰۰-۹۹ نیز بتوان به موفقیت های چشمگیری در این زمینه دست پیدا کند.

 

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام افزود: در گذشته توزیع کود بین کشاورزان به صورت حواله ای بود اما امسال مراکز عرضه کود را بر اساس اسامی از پیش ثبت شده کشاورزان به آنها تحویل می دهند.

 

اقدسی یادآور شد: در صدد هستیم تا علاوه بر کودهای شیمیایی، توزیع بذور و نهاده های دامی مورد نیاز کشاورزان نیز به صورت لیستی صورت بپذیرد.

کد خبر 986218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha