کاهش دمای ۸ درجه ای در کشور/ بارش باران در هفته اول بهار

فنایی از کاهش ۴ تا ۸ درجه ای دمای هوا در نیمه شرقی کشور و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری خبر داد و افزود: روز شنبه نیز دمای هوا در نیمه غربی سواحل دریای خزر کاهش می یابد.

«حامد فنایی» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور در روزهای آغازین سال جدید به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور در اولین روز بهار، بارش پراکنده باران در بخش هایی از غرب و شمال غرب کشور آغاز می شود.

 

کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: روز شنبه ( 2 فروردین) علاوه بر تقویت سامانه بارشی، گستره فعالیت آن کل نیمه غربی و جنوب کشور را دربر می گیرد و بخش هایی از شمال شرق کشور نیز بارندگی خواهد داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: روز یکشنبه ( 3 فروردین) بر شدت بارش های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید افزوده شده و در بیشتر مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت.

 

فنایی با اشاره به کاهش میزان بارندگی در نیمه غربی کشور طی سومین روز بهار، گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه بارندگی در مناطق کوهستانی به صورت برف بوده و در مناطقی از جنوب کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش تگرگ پیش بینی می شود.

 

وی از کاهش 4 تا 8 درجه ای دمای هوا در نیمه شرقی کشور و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری خبر داد و افزود: روز شنبه نیز دمای هوا در نیمه غربی سواحل دریای خزر کاهش می یابد.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درباره هوای پایتخت نیز گفت: آسمان تهران در اولین روز فروردین، قسمتی ابری، گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

 

 

کد خبر 907118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha