برخی از مردم کرونا را جدی نگرفته اند/ مسافران  از سفر به اسفراین پرهیز کنند

فرماندار اسفراین گفت: با وجود هشدارهای داده شده برای پرهیز از حضور در تجمعات، هنوز بخشی از مردم این موضوع را جدی نگرفته اند و با حضور در تجمعات به چرخش انتقال ویروس کمک می کنند.

"طاهر رستمی" پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اسفراین،  با بیان اینکه مهمترین اصل در قطع چرخه انتقال ویروس همکاری مردم برای در خانه ماندن و پرهیز از حضور در اجتماعات است، افزود: اگر همراهی مردم در قطع زنجیره انتقال ویروس نباشد، تلاش های مجموعه بهداشت و  درمان شهرستان  به تنهایی اثر گذار نخواهد بود.

 

فرماندار اسفراین با اشاره به تراکم حضور مردم در بازار در روزهای  پایانی سال افزود: نیروهای امنیتی و بهداشتی در بازار حضور داشته و هرجا تراکم جمعیت بود به اصناف تذکر داده و اگر رعایت نمی‌شد، برخورد قانونی می‌کردند.

 

رستمی گفت: نوروز امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت تر از سالهای پیش است و  باید با پرهیز از مسافرت و بازگشت همشهریان از سایر استانها  به اسفراین، زنجیره  انتقال ویروس در شهرستان را قطع کرد.

 

 فرماندار اسفراین افزود: شرایط برای سفر به شهرستان اسفراین از سایر استانها، مساعد نیست و از مردم می‌خواهم از اقوام و  آشنایان  در سایر شهر و استانها بخواهند درخانه بمانند و نوروز امسال به اسفراین سفر نکنند.

 

رستمی گفت: در شرایط شیوع کرونا  مسافرت از سایر استانها سبب می شود چرخه انتقال ویروس از افراد ناقل بیماری که هیچ علامتی ندارند، به راحتی به دیگران منتقل شود و  این امر سبب افزایش آمار مبتلایان در شهرستان خواهد شد.

 

وی افزود: بهترین راه برای در امان ماندن از ابتلا به ویروس کرونا، در خانه ماندن مردم و قطع زنجیره انتقال است که تحقق این امر نیاز به همراهی و همکاری مردم دارد.

 

فرماندار اسفراین گفت: در این رابطه کنترل ورودی های اسفراین از سمت سبزوار در خراسان رضوی به شهرستان تشدید شده و اطلاع رسانی و توصیه به  در خانه ماندن در سطح  شهر و روستاها  انجام می شود.

 

وی گفت: تمام تلاش خود را برای تامین زیرساخت های درمانی شهرستان انجام داده ایم و اکنون دو بخش بیمارستان به بحث بیماران کرونایی اختصاص یافته و کلینیک تخصصی شهرستان نیز تجهیز شده و بیمارستان تک تخصصی شهرستان(بلوک زایمانی) و یک ورزشگاه نیز برای شرایط اضطراری در نظر گرفته شده است.

 

 

کد خبر 907094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha