جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی به ۱۴ نفر رسید

دهقانی فیروزآبادی گفت: تعداد فوت شدگان براثر ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی به ۱۴ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» شامگاه (۲۹ اسفند) به رسانه های گروهی گفت: از مجموع ۴۴۶ نمونه آزمایش انجام شده تاکنون ۲۹۸ نمونه منفی و ۱۴۸ مورد مثبت بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی ۸ مورد مبتلای جدید به کرونا در استان خبر داد و افزود: از این تعداد یک مورد شهرستان بیرجند، یک مورد قاین، یک مورد فردوس، یک مورد زیرکوه، یک مورد درمیان،

سه مورد شهرستان بشرویه بوده است.

 

وی به تفکیک آمار شهرستان های‌‎ درگیر با ویروس کرونا در استان پرداخت و بیان کرد: از مجموع مبتلایان، ۵۷ نفر در بیرجند، ۱۸ نفر در قاین، ۱۹ نفر در زیرکوه، ۲۶ نفر در طبس، ۱۲ نفر در فردوس، ۴ نفر در سرایان، ۴ نفر در درمیان، ۵ نفر در بشرویه، ۲ نفر در درمیان، ۲ نفر در سربیشه و یک نفر در نهبندان هستند.

 

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: از مجموع مبتلایان ۷۰ نفر ترخیص شدند و دوره نقاهت خود را در منزل طی می کنند و همچنین ۶۴ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و  تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۱۴ نفر افزایش یافته است، گفت: از این تعداد هفت نفر مربوط به بیرجند، شش نفر مربوط به شهرستان طبس و یک مورد مربوط به شهرستان قاین است.

 

وی تصریح کرد: فوتی جدید مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی یک مرد ۹۰ساله با سابقه بیمارهای قلبی در شهرستان قاین است.

 

گفتنی است تاکنون ۱۸ هزار و ۴۰۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۲۸۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۹۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

تاکنون ۱۰ شهرستان از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی درگیر با کرونا شدند.

کد خبر 907077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha