مسلمانان ریزه خوار امام کاظم (ع) در بحث انتظار فرج هستند/ زیارت اهل بیت(ع) از راه دور تکلیف الهی است

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به تکلیف شرعی امروز مسلمانان مبنی بر زیارت از راه دور اهل بیت(ع) گفت: مسلمانان ریزه خوار امام کاظم(ع) در بحث انتظار فرج هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع» با حضور در آئین حسینیه مجازی که شامگاه پنجشنبه (۲۹ اسفند) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد گفت: اگر شیغه واقعی ما هستی، اگر تکلیف محور هستی راه اتصال تو به امام تنها راه مستقیم نیست، بلکه راهبرد دیگری در شرائط خاص برای مسلمانان پیش بینی شده است. 

 

دبیر نهضت جهانی نهج ابلاغه خوانی با اشاره به اهمیت راهبرد واسطه ها برای ارتباط با امام معصوم(ع) که در دوران امامت حضرت امام موسی کاظم(ع) آموزش داده شد افزود: امام موسی کاظم(ع) در آن شرائط خفقان و تنگنای شیعیان راهبرد واسطه را ایجاد کردند و وکلای امام در قم، اهواز ، ری و هرکجایی که شیعیان بودند اجرا می شد.

 

این استاد نهج البلاغه خوانی با بیان اینکه اهل بیت(ع) برای ترویج معارف دینی و الهی فرهنگ سازی می کنند بیان کرد: امام موسی کاظم(ع) آموزش دادند برای روزی که دسترسی به امام به صورت مستقیم وجود ندارد از راهبرد واسطه و غیرمستقیم استفاده کنیم.

 

وی با بیان سختی دوران محاصره امام موسی کاظم(ع) توضیح داد: امروزه به دلیل مشکل شیوع بیماری کرونا امکان دسترسی و اتصال مستقیم به امام قطع شده است، ولی این دلیل نمی شود که زیارت از راه دور را هم قطع کنیم.

 

این استاد نهج البلاغه خوانی با اشاره به اینکه در برهه ای که امام موسی کاظم(ع) را به سیاهچال انداختند و هرگونه ارتباطی را با آن امام معصوم قطع کردند بازهم اتصال شیعیان با امام به صورت زیارت از راه دور برقرار بود.

 

وی ادامه داد: بیشترین امامزادگانی که به عنوان قطب شیعه معروف هستند از نسل امام موسی کاظم هستند خورشید آنان امام رضا(ع)، ماه منیرشان حضرت معصومه(س) هستند؛ به عبارت دیگر موسوی ها گسترده ترین نسل از وجود مبارک ایشان هستند.

 

وی با اشاره به اهمیت معارفی که از امام موسی کاظم(ع) به ما رسیده است مطرح کرد: فرصت کوتاه و فضای تنگی که تهدید کامل برای امام موسی کاظم(ع) بود تبدیل به یک فرصت عالی شد.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع تصریح کرد: از قول امام موسی کاظم (ع) در جلد 53 و 58 کتاب بحارلانوار آمده است که « حفظ امید در میان شیعیان که چون حق با شما است قطعا آینده با شما است یک اصل و باور ایمانی است». همچنین آن حضرت فرمودند که « مردی از قم قیام می کنند که مردانی با او همراه می شوند که از لحاظ ایمانی پولادین هستند و آنان اسلام را بار دیگر در جهان احیاء می کنند».

 

وی توضیح داد: امام کاظم (ع) از آن روز که بسیاری فکر می کردند با زندان افتادنشان خط اتصال و ارتباط ایشان با مردم قطع می شوند فرمودند که « انتظار فرج بالاترین عمل است» و این فرمایش به معنای انتظار به گشایش در سختی هایی است، که دشمنان برای مومنان ایجاد کرده اند.

 

این استاد نهج البلاغه خوانی با طرح این پرسش که چه کسی بالاتر از حضرت علی(ع) و شیعیان او مورد ظلم قرار گرفتند؟ مطرح کرد: آینده از آن شماست برای این حق مقاومت، صبر و مبارزه کنید و امیدوارانه بجنگید.

 

وی با تأکید بر اینکه ما ریزه خوار امام موسی کاظم (ع) در انتظار فرج هستیم، عنوان کرد: شیعه هیچ گاه بن بست ندارد، اگر امروز تکلیف شده که تشرّف محضر اهل بیت(ع) پیدا نکیم این مطلب در زمان امام موسی کاظم(ع) به ما آموزش داده شده است که زیارت از راه دور انجام دهیم.

 

به گفته این استاد اخلاق و معرفت، امام کاظم (ع) به ما یاد دادند که در این برهه که مکلف به زیارت از دور هستیم، ما شیعیان همان فرقه ای هستیم که کسی نتوانست مانع ارتباط با امام شود حتی زمانی که آن حضرت را در سیاهچال انداختند و راه ارتباطی شان را قطع کردند چرا که امام موسی کاظم (ع) از همان جا انسان تربیت کردند.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع بیان کرد: آزادگان ما الگوشان امام موسی کاظم(ع) بودند، در بدترین شرائط سخت ترین شکنجه ها را به این عزیزان می دادند، ولی هر یک از آنان در این دوران سختی و سیاهچاله های صدام قرآن و نهج البلاغه شان را یاد گرفتند و گاهی به چند زبان مسلط شدند.

 

دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی در پایان بیان کرد: شیعه مرتضی علی(ع) یاد گرفته است که هرکجا راه را بر او می بندند یک راه می سازد؛ این شب ها دور هم جمع شوید و معارف الهی خود را تقویت کنید، دور هم بنشینید و مهارت های خود را تقویت کنید، از این فضای مجازی در جهت تبادل معارف الهی، فکری و بینشی قدم بردارید.

 

 

کد خبر 907073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha