برپایی ایستگاه های سلامت در بقاع متبرکه/ آرامش بهاری با ماندن در خانه

حجت الاسلام واحدی از تعطیلی تمامی بقاع متبرکه استان مرکزی در ایام نوروز خبر داد.

حجت الاسلام « عبدالله واحدی» ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال 99 و آرزوی سلامتی و سعادت برای همه هموطنان عزیز از تعطیلی بقاع متبرکه سطح استان مرکزی در ایام نورز خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: ما هر ساله قبل از شروع سال نو به استقبال نوروز با اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه می رفتیم که این طرح همواره با استقبال گسترده زائران، مجاوران و مسافران نوروزی روبرو بود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و استان و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد پدافند زیستی و دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر عدم برگزاری تجمع ها بقاع متبرکه نیز تعطیل شده است، افزود: امسال طرح آرامش بهاری برگزار نخواهد شد و تمامی بقاع متبرکه استان مرکزی با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در ایام نوروز و اهمیت سلامت هموطنان عزیز تعطیل هستند.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی های لازم در راستای برگزاری طرح آرامش بهاری  ویژه ایام نوروز در ۸۵بقعه ی استان مرکزی از قبل انجام شده بود، ادامه داد: به منظور حفظ سلامت افراد امسال این برنامه ها لغو و برنامه های تحویل سال در بقاع متبرکه تعطیل اعلام شده و تنها پیام تبریک مقام معظم رهبری از بقاع متبرکه پخش خواهد شد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح آرامش بهاری هر ساله از 28 اسفند ما تا 14 فروردین در بقاع متبرکه برگزار می شود، افزود: امسال بجای طرح آرامش بهاری، ایستگاه های سلامت در ورودی برخی از بقاع متبرکه دایر شده که بسته های ضد عفونی شامل ماسک و ژل، الکل،ماسک و دستکش مواد دیگر ضد عفونی در اختیار مردم قرار می دهند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: به نوعی این ایستگاه های سلامت در راستای مصوبات استان به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا دایر و مواد ضد عفونی و بهداشتی در آن ها توزیع خواهد شد.

 

حجت الاسلام واحدی با بیان اینکه همواره اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در راستای همکاری مجدانه با استانداری و قرارگاه پدافند زیستی استان در راستای اجرای مصوبات این قرارگاه پیشتاز بوده است، افزود: به همین منظور به محض اعلام شیوع ویروس کرونا در استان یک هفته بقاع متبرکه تعطیل اعلام شد.

 

وی با بیان اینکه این ایستگاه های سلامت با هدف انتقال پیام های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جهت فرهنگ سازی در زمینه چگونگی قطع زنجیره ویروس کرونا در برخی از بقاع متبرکه استان راه اندازی شده، ادامه داد: این ایستگاه ها با بهره گیری از طلاب و روحانیون بومی از (۲۸اسفند)فعالیت خود را آغاز کردند.

کد خبر 907048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha