کارکرد مساجد در شرایط فعلی باید توسعه و تغییر پیدا کند

حجت‌الاسلام نبی‌زاده با بیان اینکه با توجه به تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی، کارکرد مساجد در شرایط فعلی باید توسعه و تغییر پیدا کند گفت: عزیزان مسجدی می‌توانند از بستر فضای مجازی برای پخش ادعیه‌، معرفت‌افزایی و بیان مناقب اهل بیت (ع) استفاده کنند.

«حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده» ظهر امروز (پنج‌شنبه 29 اسفند) ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن سال جدید، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: برای همه مردم عزیز کشورمان آرزوی سلامتی می‌کنم و در آستانه سالروز شهادت امام کاظم (ع) باب‌الحوائج، از خدا می‌خواهیم به حق این امام بزرگوار این شر بزرگ و بیماری را از سر مردم کم کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: طی نامه‌ای که از استاندار خوزستان دریافت کرده‌ایم، از تاریخ (۲۵ اسفند) تمامی اجتماعات و مراسمات مذهبی که شامل نماز جماعت هم می‌شود، در مساجد و حسینیه‌های سراسر استان باید تعطیل شود و از این امور ممانعت جدی به‌عمل بیاید.

 

وی با بیان اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری این تصمیم هم از جمله اقداماتی است که با توجه به شرایط فعلی لازم‌الاجراست و عمل به این آن، رزمندگی در جبهه جنگ بیولوژیک است اضافه کرد: این روزها ظرفیت‌های مختلف سازمان تبلیغات اسلامی مانند هیئات و تشکل‌های مذهبی پای کار هستند و خود سازمان نیز از این امور حمایت می‌کند.

 

حجت‌الاسلام نبی‌زاده تصریح کرد: رویکرد ما در شرایط فعلی این است که کارکرد مساجد باید توسعه و تغییر پیدا کند، عزیزان مسجدی می‌توانند از بستر فضای مجازی برای پخش ادعیه‌ سفارش شده مانند دعای هفتم صحیفه سجادیه، دعای مجیر و زیارت عاشورا استفاده کنند که به این‌ها می‌توان بحث معرفت‌افزایی و بیان مناقب اهل بیت (ع) را نیز اضافه کرد که البته صدا و سیما نیز در این جهت می‌تواند بسیار موثر باشد.

 

وی بیان کرد: در انتها از رسانه ملی و شبکه استانی تقاضا دارم به مسئله «آرامش‌بخشی معنوی به مردم» اهتمام بیشتری بورزند که این مهم از طریق پخش دعاها، زیارات و مطالب معرفت‌افزا از محل مساجد و اماکن متبرکه میسر خواهد شد و پیشنهاد می‌شود با توجه به تعطیلی اماکن متبرکه، صدا و سیما می‌تواند برنامه‌های تحویل سال را از این فضاها پخش کند.

 

کد خبر 907030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha