رویکرد اصلی کمیته‌امداد در حوزه فرهنگی مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و دانشجویان تحت‌پوشش است

اسکندری رویکرد اصلی کمیته‌امداد در حوزه فرهنگی برای سال آینده را مهارت‌آموزی در مجموعه دانش‌آموزان و دانشجویان تحت‌پوشش دانست.

«ناصر اسکندری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص اقدامات کمیته‌امداد خوزستان در بخش فرهنگی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در سال 57 یک انقلاب فرهنگی بود اظهار کرد: امام (ره) اولین نهادی را که بعد از پیروزی انقلاب تاسیس کردند، کمیته‌امداد بود از باب اینکه این انقلاب محرومین، نیازمندان و فقراست و توجه ایشان نیز به بُعد توانمندسازی فقرا بود.

 

معاون فرهنگی کمیته‌امداد خوزستان ماموریت اصلی کمیته‌امداد را شناسایی محرومین و توانمندسازی آنها دانست و افزود: این توانمندی سه بُعد دارد، توانمندسازی فکری و فرهنگی که اصل و پایه کار است، توانمندسازی اجتماعی و توانمندسازی اقتصادی که خانواده ها بتوانند منبع درآمد کافی داشته باشند و از پوشش کمیته‌امداد خارج شوند.

 

وی با اشاره به اینکه گفتمان حاکم بر کمیته‌امداد در سطح کلان، درامد پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت است تا با توانمندسازی اقتصادی از چرخه حمایت خارج شوند اضافه کرد: یکی از اهدافی که در حوزه فرهنگی دنبال می‌کنیم مصون‌سازی خانواده‌ها در مقابل آسیب‌های اجتماعی است.

 

اسکندری تصریح کرد: در این راستا اساس کار ما این است که تمام مجموعه خانواده را در نظر می‌گیریم و برای افراد آن خانواده برنامه‌های مختلف داریم و از این طریق آنها را از آسیب‌هایی که وجود دارد مصون می‌کنیم.

 

وی اذعان داشت: خانواده‌ای که از لحاظ اقتصادی در مضیقه باشد، مستعد هر گونه آسیب‌هایی در محیط خارج از خانواده قرار دارد و به همین خاطر وظیفه داریم آنها را هم در خانواده و هم در جامعه از آسیب‌های اجتماعی مصون بداریم.

 

معاون فرهنگی کمیته‌امداد خوزستان عنوان کرد: ما از انتقال فقر بین نسلی جلوگیری می‌کنیم تا اگر پدر خانواده به هر دلیلی از بضاعت مالی کمی برخوردار بود، این فقر را به فرزند خود منتقل نکند، از این رو کمک‌هایی را به‌ویژه در حوزه تحصیلی از فرزندان مددجویان انجام می‌دهیم.

 

وی ادامه داد: بسیاری از فرزندان مددجویان امروز در پست‌های مدیریتی بوده و در میان آنها نماینده مجلس، پزشک، وکیل، معلم، مکانیک و برقکار خوب و ... دیده می‌شود که این‌ها به‌واسطه مساعدت‌هایی بوده که کمیته‌امداد انجام داده است.

 

اسکندری رویکرد اصلی کمیته‌امداد در حوزه فرهنگی برای سال آینده را مهارت‌آموزی در مجموعه دانش‌آموزان و دانشجویان تحت‌پوشش دانست و ابراز کرد: هدف ما این است اقداماتی که در حوزه فرهنگی انجام می‌دهیم به توانمندسازی اقتصادی ختم شود و بابت این کار از تمامی ظرفیت‌های برون‌سازمانی استفاده خواهیم کرد.

 

وی بیان کرد: در این زمینه ظرفیت‌های سازمان‌هایی همچون تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه علمیه، اوقاف و امور خیریه و ... را شناسایی کردیم و با برخی از آنها تفاهم‌نامه بسته شده تا بتوانیم از ظرفیت‌های آنها در حوزه فرهنگی بهره‌مند شویم.

 

معاون فرهنگی کمیته‌امداد خوزستان به فعالیت‌های این نهاد در حوزه فرهنگی در سال‌جاری اشاره کرد و یادآورشد: اعزام 6 هزار نفر به اردوهای تربیتی درون و برون استانی، اعزام پنج‌هزار و 240 نفر به اردوهای زیارتی، پرداخت کمک هزینه به 18 هزار مددجو برای حضور در مراسم اربعین حسینی و ... از جمله این فعالیت‌ها است.

 

وی با بیان اینکه همچنین در بحث آگاه‌سازی و آموزش که اساس آن برنامه‌های خانواده محوری است تاکنون توانستیم به 42 هزار و 137 نفر در حوزه خانواده آموزش دهیم گفت: یک سری کانون‌های موقت و دائم در سطح استان داریم که تاکنون موفق شدند برای 9 هزار و 27 نفر برنامه‌های آموزشی و فرهنگی اجرا کنند.

 

کد خبر 907021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha