ویروس کرونا را جدی بگیرید و در خانه بمانید

جوان کرونایی با بیان اینکه زحمات کادر درمان ستودنی و ایثار گونه است، گفت: ویروس کرونا جدی و مسری است و برای درامان ماندن از این بیماری در خانه بمانید.

مرتضی بیمارکرونایی  31 ساله خرم آباد که امروز به سلامت از بیمارستان مرخص شده و درقرنطینه خانگی است، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود:  قبل از شیوع ویروس کرونا و بسته شدن باشگاه های ورزشی روزانه برای ورزش به باشگاه می رفتم.

 

وی با بیان اینکه روزهای که خبر شیوع ویروس کرونا در استان منتشر شد، هر روز با رعایت بهداشت فردی و ماسک و دستکش به باشگاه می رفتم، بیان کرد: متاسفانه یک روز با خود دستکش و ماسک همراه نداشتم و به باشگاه رفتم و ورزش کردم.

 

این جوان خرم آبادی ادامه داد: وقی وارد باشگاه شدم و متوجه شدم که ماسک و دستکش به همراه ندارم با این تصور که کسی تاکنون از این باشگاه به خاطر ویروس کرونا بیمار نشده است در محیط بسته باشگاه به ورزش کردن پرداختم.

 

مرتضی با اشاره به اینکه محیط باشگاه، محیطی بسته است، افزود: در هنگام ورزش به وسایل ورزشی مشترک دست میزدیم و گاهی عرق صورت را با دست پاک می کردم و در آن لحظات کلا ویروس کرونا و خطر ابتلا را فراموش کرده بودم.

 

وی بیان کرد: این در حالی است که تا قبل از آن روز با هشدارهای اعلام شد، جز برای باشگاه و خرید ضروری بیرون از خانه نمی رفتم و هرگاه هم مجبور می شدم برای خرید به خارج از منزل بروم، خیلی بهداشت را رعایت می کردم.

 

این جوان خرم آبادی با اشاره به اینکه علایم این ویروس در ابتدا مانند سرما خوردگی ساده شروع شد، ادامه داد: حدود سه تا چهار روز  بعد علایم سرما خوردگی شدید شد و  تنفسم ضعیف شد و سرفه شدید و مکرر، تب بالای 39 درجه و سردردی شدید و عجیب داشتم.

 

وی بیان کرد:  از درد عجیب که مانند هیچ سرما خوردگی نبود، تقریبا مطمئن شدم که به ویروس کرونا مبتلا شده ام و خودم را به بیمارستان رساندم و گفتم من به ویروس کرونا مبتلا شده ام.

 

مرتضی ادامه داد: کادر درمان به سرعت به من رسیدگی کردند، اکسیژه وصل شد و عکس و سونوی ریه گرفته شد و عنوان شد ضایعاتی در ریه  شما مشاهد می شود که همان کرونا است اما زیاد نیست فعلا و به سرعت درمان توسط پزشکان و پرستاران شروع شد.

 

وی با تجلیل از زحمات پزشکان و پرستاران، گفت: واقعا کادر درمان بسیاری رسیدگی می کنند و به خوبی برای درمان بیماران تلاش می کنند.

 

مرتضی با بیان اینکه این بیماری تب و سردرد اذیت کننده ای داشت  اما کادر درمان با حوصله در کنار بیماران هستند، ادامه داد: بعد از حدود پنج روز حالم خوب شد و نیاز به اکسیژن نداشتم و به صلاحدید پزشکان روانه خانه شدم و هم اکنون در خانه به ادامه درمان مشغول هستم و قرار است 14 روز در قرنطینه خانگی بمانم.

 

وی با بیان اینکه زحمات کادر درمان ستودنی و ایثار گونه است، افزود: لازم است مردم برای حفظ سلامت خود و همچنین کمک به کادر درمانی  که خستگی ناپذیر حدود یک ماه است برای سلامت بیماران تلاش شبانه روزی دارند در خانه بمانند و از حضور در خیابان پرهیز کنند.

 

این  جوان خرم آبادی با بیان اینکه کادر درمانی امروز واقعا خسته شده اند، افزود: امید می رود مردم با ماندن در خانه موجب قطع شدن زنجیره های انتقال این ویروس منحوس شده تا این بیماری کنترل و مهار شود.

 

این بیمار کرونایی همچنین با تاکید بر ضرورت حفظ آرامش و پرهیز از استرس در خصوص این بیماری، بیان کرد: برخی تصور می کنند هرکس گرفتار می شود، جان خود را از دست می دهد،در حالی که در سایه تلاش های کادر درمانی امروز بسیاری چون من به سلامت از بیمارستان مرخص شده اند.

 

وی اظهار کرد: من که روزی کرونا مثبت بوده ام، امروز در خانه و البته به دور از اعضای خانواده زندگی می کنم ( برای پیشگیری از انتقال این بیماری) و فعالیت های روزانه خود و ورزش را به خوبی انجام می دهم و حتی با پایان 14 روز قرنطینه هم برای حفظ سلامت عزیزانم تا مدتی در قرنطینه خواهم ماند.

 

این بیمار کرونایی ادامه داد: امروز لازم است مردم با حفظ روحیه بالا در خانه های خود بمانند و جز برای ضرورت از خانه خارج نشوند و به سلامت در کنار اعضای خانواده خود زندگی کنند.

 

خطر بیماری کرونا جدی است و باید جدی گرفته شود

 

وی همچنین با انتقاد از اینکه برخی این بیماری را به شوخی می گیرند و همچنان در جامعه، بازارها حضور دارند و حتی خود را برای سفرهای نوروزی آماده می کنند، اظهار کرد: این بیماری جدی و مسری است وباید جدی گرفته شود.

 

مرتضی تاکید کرد:  در صورت داشتن بیماری زمینه ای، ویروس کرونا ممکن است جان بیمار را به خطر بیاندازد که آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس گواهی برای این ادعاست و ضرورت توجه جدی به توصیه ها را نشان می دهد.

 

این جوان خرم آبادی همچنین با تجلیل از خدمات جامعه پزشکی و پرستاری، اظهار کرد: تا پایان عمر خود را مدیون زحمات و تلاش های کادر درمانی بویژه پرستاران و پزشکان می دانم.

 

کد خبر 907001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha