آخرین وضعیت کرونایی استان کرمان در سال ۹۸ / خانه را به مخاطره نیندازیم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام آخرین وضعیت استان در خصوص کروناویروس تا ساعت ۱۵ آخرین روز سال ۹۸ گفت: بعضی موارد جدید ابتلا حاکی از آن است بعضی افراد، خانه را هم به مخاطره انداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر مهدی شفیعی، عصر پنجشنبه(29 اسفند) در نشست خبری مجازی از مثبت شدن 14 مورد جدید در استان به کروناویروس خبر داد و افزود: تعداد موارد مثبت استان تاکنون به 141 مورد رسیده و متوسط سنی مبتلایان 63 سال به بالا است.

 

 

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در میان مبتلایان جدید یک زوج و یک مورد هم همسر فردی است که چند روز پیش در بیمارستان بستری بوده و اینها نشاندهنده این است خانه را هم داریم ناامن می کنیم لذا فاصله گذاری اجتماعی در خانه هم باید رعایت شود.

 

 

 

وی اظهار داشت: 10 مورد از موارد جدید (دو نفر زرند و هشت نفر کرمان) مربوط به بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان هستند و سه مورد از زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و یک مورد هم زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است.

 

 

 

شفیعی با بیان اینکه از مبتلایان جدید در 24 ساعت گذشته 9 نفر مرد و 5 نفر هم زن هستند که سه نفر از کادر درمان در میان آنان  است که ایزوله خانگی هستند؛ افزود: از روز گذشته تا امروز فوتی نداشتیم و مجموع فوتی ها از ابتدای اپیدمی تاکنون همان ۱۳ نفر است؛ 5 نفر در نقاهتگاه پذیرش شدند و هفت مورد هم ترخیصی داشتیم.

 

 

 

وی بیان کرد: از 141 مورد مثبت قطعی، 122 مورد بستری شدند و بقیه پرسنل علامت دار هستند که در منزل ایزوله خانگی هستند و 5 تا 6 مورد هم از اطرافیان بیمار بودند که بستری نمی شود بلکه برای آنان پروتکل درمانی داریم.

 

 

 

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان اعلام کرد: مواد ضدعفونی کننده در داروخانه ها با برندهای مختلف موجود است و تنها کمبود ماسک احساس می شود.

 

 

وی پیش بینی کرد: روزهای اول و دوم فروردین با کاهش مراجعه به بیمارستان ها مواجه باشیم اما هفته اول عید موارد سرپایی و بستری حدود 10 تا 15 درصد افزایش داشته باشد.

 

 

دکتر شفیعی با اشاره به اینکه از روز گذشته ۸۰ مورد جدید نمونه گیری و جواب داده شده که ۱۴ مورد آنان مثبت بود؛ گفت: از ابتدای اسفند تا امروز هزار و ۲۱۸ مورد بستری به خاطر بیماری حاد تنفسی داشتیم که ۶۵۸ نفر مشکوک به کرونا بودند و در مجموع ۸۲۷ مورد نمونه گیری از بیماران انجام شد.

 

 

 

 

کد خبر 906997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha