مراسم استقبال از نوروز در آستارا برگزار شد

مراسم استقبال از نوروز با اجرای آیین های سنتی در بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، در آستانه سال نو شمسی جشنواره استقبال از نوروز با هدف احيای آداب و رسوم اصيل ایرانی امروز(پنجشنبه، ۲۹ اسفند) در محل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان برگزار شد.

 

جشنواره استقبال از نوروز با اجرای نمایش عمو فیروز، نوروز خوانی و تکم خوانی به دو زبان آذری و تالشی توسط هنرمندان و مسابقه تخم مرغ بازی بین کودکان و نوجوانان همراه بود.

 

تکم خوانی از رسوم قدیمی و برجسته آستاراست که از چند روز مانده به آغاز سال جدید، در شهرهای غربی گیلان به ویژه در بندر مرزی آستارا با آداب و رسومی خاص اجرا می‌شود.

 

«پردل امیری نژاد» در حاشیه اجرای این جشنواره، اظهارکرد: تكم خوانی، نوروزخوانی، دستمال انداختن و تخم مرغ بازی از رسوم مردم آستارا در چهارشنبه سوری و نوروز بود و متاسفانه بسياری از آنها غبار فراموشی گرفته است.

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا با بیان اینکه برای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس میزبان گردشگران نوروزی نخواهیم بود، افزود: بسیاری از رستوران ها، هتل ها و مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی به صورت خودجوش توسط صاحبانشان تعطیل شده اند.

 

وی تصریح کرد: در راستای حفظ سلامت شهروندان، مسافران و فعالان حوزه گردشگری از گردشگران انتظار داریم به شهرستان مرزی بندر آستارا سفر نکنند تا شاهد قطع چرخه انتقال این بیماری باشیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه صاحبان مسافرکاشانه های غیرمجاز از پذیرش مسافر خودداری کنند، خاطرنشان کرد: مدیران رستوران ها فقط می توانند غذا را آماده و تحویل مشتری دهند و ارائه خدمات به مشتریان در داخل رستوران ها ممنوع است.

 

امیری نژاد گفت: از شهروندان آستارایی انتظار داریم به خاطر حفظ سلامتی خود و همنوعانشان در  ایام عید در خانه بمانند.

کد خبر 906979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha