آمارمبتلایان به ویروس کرونا در لرستان به ۴۰۰ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تاکنون ۴۰۰ لرستانی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، گفت: ۳۰ نفر به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد رضا نیکبخت» امروز(29 اسفند) در جمع خبرنگاران، افزود:  تاکنون یک هزار و 174 نمونه از بیماران مشکوک به کرونا در استان لرستان به آزمایشگاه های مرجع ارسال شده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 93 نمونه پاسخ داده شده است، اظهار داشت: تا کنون ۴۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شده و تحت درمان هستند.

 

وی با بیان اینکه نمونه آزمایش 693 مشکوک به بیماری کرونا در لرستان منفی بوده است، افزود تا به امروز 30 مورد فوت قطعی بر اثر بیماری کرونا در استان لرستان ثبت شده است.

 

نیکبخت با اشاره به تفکیک شهرستان مبتلایان مثبت کرونا در لرستان گفت: در سلسله ۱۱۰ نفر، خرم آباد ۹۵ نفر، بروجرد ۵۰ نفر، دلفان ۵۰ نفر، دورود ۳۶ نفر، ازنا ۲۰ نفر، کوهدشت ۸ نفر، الیگودرز ۹ نفر،چگنی ۷ نفر، پلدختر ۹ نفر، رومشکان ۴ نفر و سپید دشت ۲ نفر بوده‌اند.

 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۰۵ نفر در بیمارستان بستری هستند، ادامه داد: تا کنون نیز ۵۰ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند و ۲۱۵ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: مشارکت مردم در توجه به توصیه های بهداشتی و در خانه ماندن مهم ترین  راه کنترل و مهار ویروس کرونا است.

 

کد خبر 906969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha