عدم همکاری مردم اوضاع جنوب کرمان را نگران کننده خواهد کرد

علی اصغر خیرخواه گفت: با ابتلای ۵ مورد مثبت در حوزه دانشگاه، امروز اوضاع در جنوب کرمان نگران کننده شده و متاسفانه خیلی از اتفاقات بدی که پیش‌بینی کرده بودیم، در حال وقوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «علی اصغر خیرخواه» ضمن توصیه مجدد به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و ضرورت در منزل ماندن خانواده ها و با توجه به احتمال بروز مورد جدید مثبت در شهرستانها جنوب کرمان گفت: توصیه اکید ما، عدم حضور در اجتماعات، مراسم مذهبی و غیرمذهبی و ماندن در منزل، خودداری از مسافرت های غیر ضروری، حفاظت از افراد در معرض خطر مانند افراد مسن و بیماران مزمن و رعایت نکات بهداشتی است.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: با ابتلای ۵ مورد مثبت در حوزه دانشگاه، امروز اوضاع در جنوب کرمان نگران کننده شده و متاسفانه خیلی از اتفاقات بدی که پیش‌بینی کرده بودیم، در حال وقوع است.

 


وی اظهار کرد: ۸۰ درصد عفونت ویروسی کرونا بدون علامت است یعنی بیمار مبتلا به کرونا علامت مختصری دارد این بیماران بدون علامت بالینی بین ۳ تا ۵ روز بهبود پیدا می کنند برای همین باید در خانه به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند.


خیرخواه اضافه کرد: چنانچه ۳ تا علامت هشدار دهنده را مشاهده کردند که منجربه درگیری ریه شود باید سریع به مرکز درمانی مراجعه کنند. این سه علامت کلیدی شامل سرفه های خشک مزاحم، تب بالای ۳۸ درجه و تنگی نفس است. 

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: مردم چنانچه نگران ابتلا به بیماری کرونا هستند می توانند با شماره تلفن ۴۰۳۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند و از سوی همکاران و کارشناس ما،  مشاوره دریافت کنید.


وی ابراز کرد: به مردم فهیم، شریف و مسئولیت پذیر هفت شهرستان جنوب کرمان اعلام می کنیم، به یاری خدا، همکاری مردم و با کمک‌ فرزندان شایسته خود در حوزه بهداشت و درمان با سربلندی از بحران فعلی عبور می کنیم و کرونا را شکست می دهیم.

کد خبر 906955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha