انتشار کتاب «انسان الهی» به زبان اردو در پاكستان

کتاب «انسان الهی» تأليف جاويد اقبال قزلباش به زبان اردو در پاكستان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، كتاب «انسان الهی» تأليف جاويد اقبال قزلباش، شخصيت فرهنگی و ادبی اين كشور در 278 صفحه با شمارگان 500 نسخه به همت انتشارات عمار راولپندی منتشر شد.

این کتاب با تقريظي از حجت‌الاسلام و المسلمين شيخ محمد علي فاضل، مدرس اسبق جامعه الكوثر اسلام‌آباد منتشر شده است. مؤلف در این کتاب زندگاني و خدمات چهره‌هاي برجسته ديني و علمي جهان اسلام و تشيع از گذشته تا كنون را گردآوري كرده و مي‌نويسد: علماي صادق به عنوان انسان‌هاي الهي براي ما بعد از غيبت حضرت مهدي(عج) ارواحناله الفدا بر ما حجت هستند و خودسازي و جامع‌سازي بدون الهام گرفتن از زندگاني اين الگوهاي برجسته و شخصيت‌هاي ديني و علمي جهان تشيع و جهان اسلام امكان پذير نيست. لذا براي زمينه‌سازي انقلاب حضرت حجت(عج) مطالعه اين كتاب براي پيروان اهل بيت(ع) و به ويژه براي جوانان عزيز خيلي مفيد واقع مي‌شود.

در بخش‌هاي دیگر اين كتاب، مؤلف به ارائه مطالبی در خصوص زندگاني و خدمات و كرامات انسان‌هاي الهي همچون سيد ابن طاوس، محقق ثاني، شيخ كليني، علامه مجلسي، شيخ مفيد، آيت‌الله مرعشي نجفي، علامه حلي، شيخ مرتضي مطهري، شهيد نواب صفوي، حضرت اويس قرني و آيت‌الله بهجت را درج کرده است.

در بخش ديگر اين كتاب، زندگاني و تذكرة شهداي معاصر همچون دكتر مصطفي چمران در ايران، حجت الاسلام علامه سيد عارف حسين الحسيني شهيد محراب در پاكستان، شهید دكتر محمد علي نقوي به عنوان شهداي برجسته كه جان‌هاي خود را براي زمينه‌سازي انقلاب اسلامي فدا كردند را ذكر کرده است.

در بخش پاياني از چهره‌هاي برتر ادبي و علمي نيز مطالبي درج کرده كه در آن بابا طاهر عريان، حكيم ثنائي، خواجه عطار، مولوي رومي قابل ذكر اند. لازم به ذكر است تذكره و خدمات حضرت امام خميني(ره) در انقلاب اسلامي را به عنوان «رهبر قافله عشاق» نيز درج شده است.

گفتنی است؛ این کتاب به همت جاويد اقبال قزلباش، مدير سابق فصلنامه علمي و پژوهشي «پيغام آشنا» نشريه رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در اسلام‌آباد تدوين و توزیع شده است. همچنین، مقرر شده مراسم رونمايي كتاب مذكور به همت رايزني فرهنگي و خانه فرهنگ جمهوري اسلامي ايران در راولپندي پاكستان در ماه‌هاي آتي برگزار شود.

کد خبر 906940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha