سامانه بارشی جدید وارد خراسان جنوبی می شود

نخعی گفت: از اواخر وقت امشب (۲۹ اسفند) تا روز سه شنبه (۵ فروردین) شاهد فعالیت سامانه بارشی جدید در خراسان جنوبی خواهیم بود که این سامانه در نیمه شرقی و شمالی استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

«جواد نخعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار داشت: براساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی در ۲۴ ساعت آینده به تناوب وزش تندباد، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق در استان پیش‌ بینی می ‌شود.

 

کارشناس اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی افزود: همچنین سامانه بارشی جدید از اواخر وقت امشب(۲۹ اسفند) تا روز سه شنبه ۵ فروردین فعال خواهد بود و از روز شنبه(۲ فروردین) وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و بارش رگباری قابل پیش‌ بینی است.

 

نخعی گفت: امروز به تناوب وزش تند باد و گرد و خاک، به تدریج افزایش ابر و رگبار و رعد وبرق با احتمال بارش تگرگ در نقاط کوهپایه ای و مستعد پیش بینی می شود.

 

وی ادامه داد: همچنین برای روزهای یکشنبه تا سه ‌شنبه هفته آینده رگبار شدید، رعد و برق و وقوع روان آب و آبگرفتگی عمومی قابل پیش بینی است.

 

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از اواخر وقت امشب (۲۹ اسفند) تا روز سه شنبه هفته آینده، شاهد فعالیت سامانه بارشی جدید در استان خواهیم بود که این سامانه در نیمه شرقی و شمالی استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

 

کارشناس اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مدت دمای هوا به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد، ادامه داد: توصیه می‌شود مردم از تردد و اقامت در مسیر رودخانه ‌ها و مسیل ‌ها خودداری کنند.

 

نخعی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای شهرستان بیرجند به ۱۳ و ۲۱ درجه سلسیوس رسیده است و شهرستان سربیشه با دمای هفت درجه سلسیوس سردترین و دهسلم نهبندان با ۳۱ درجه سانتیگراد گرم ‌ترین نقاط استان بودند.

کد خبر 906923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha