تولید ۱۲ هزار ماسک به همت خیرین در شهرستان قاین

کریمی گفت: تاکنون ۱۲ هزار ماسک با همراهی خیرین در شهرستان قاین تولید و حدود ۱۰۰ هزار دستکش یکبارمصرف رایگان بین اصناف و بازاریان توزیع شده است.

«محمد کریمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، با بیان این مطلب که مشارکت مردم در مهار بیماری کرونا نقش بی بدیل و اساسی است، اظهار داشت: امروز مهمترین اولویت کشور، استان و شهرستان مبارزه با بیماری کرونا است که اصل اساسی ماندن در خانه برای مهار و مبارزه با بیماری کرونا باید ازسوی مردم رعایت شود.

 

فرماندار قاینات افزود: در شهرستان قاین 17 نفر مبتلا به کرونا ویروس اعلام شده است که این تعداد در بیمارستان قاین بستری هستند.

 

کریمی از برگزاری 11 جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان قاین خبر داد و گفت: جلسه توجیهی برای 20 اتحادیه کارگری برگزار شده و مقرر شده است که اصنافی که ضرورتی برای بازگشایی ندارند، به درخواست خود، تعطیل شوند.

 

کریمی از تعطیلی چند صنف پر خطر در شهرستان قاین خبر داد و افزود: حدود 100 هزار دستکش یکبارمصرف رایگان بین اصناف و بازاریان توزیع شده است.

 

وی از تولید 12 هزار ماسک با همراهی خیرین در شهرستان قاین خبر داد و گفت: این شهرستان دارای 13 پمپ بنزین و هفت جایگاه عرضه سوخت سی ان جی است که همه این جایگاه ها ملزم و مکلف به رعایت موارد بهداشتی  شده اند.

 

فرماندار قاین افزود: نظارت بر 40 واحد صنفی در شهرستان در یک گشت مشترک انجام شده است و در این خصوص با متخلفان برخورد و یک نانوایی هم به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی پلمپ شد.

 

کریمی با بیان اینکه ضدعفونی و گندزدایی معابر، سطوح، مکان های پرتردد و پارک ها روزانه انجام می شود، گفت: ضد عفونی روستاها نیز به همت دهیاری ها، مردم و بسیج انجام می شود.

 

وی بیان کرد: ورودی خضری دشت بیاض از سمت مشهد یک پایگاه بهداشتی و مراقبت های سلامت با همکاری پلیس، هلال احمر، بهداشت، بسیج و راهداری راه اندازی شده و مسافران ورودی تست سلامت می شوند.

 

فرماندار قاین با اشاره به اینکه با بخش خصوصی برای نصب یک دستگاه تولید دستکش یکبار مصرف همکاری خواهد شد، عنوان کرد: 115 هزار تیوپ ضدعفونی کننده دست بر پایه الکل در شهرستان قاین تولید شده و یک کارگاه مواد ضدعفونی کننده سطوح طی چند روز آینده راه اندازی خواهد شد.

 

کریمی از تولید ماسک در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خبر داد و افزود: در این کارگاه 25 بانو از روستای گریمنچ روزانه 500 تا 700 عدد ماسک تولید و به شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای توزیع تحویل می دهند.

 

وی عنوان کرد: به همت مدیریت آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائنات طرح پایش میزان آگاهی دانش آموزان و خانواده های آنها راه اندازی شده و اطلاع رسانی به بیش از ۲۵ هزار خانواده در ۳۲۰ مرکز آموزشی در سطح روستا ها و شهرهای این شهرستان صورت خواهد گرفت.

کد خبر 906916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha