پویش ۲۹۱۴برای قطع زنجیره شیوع کرونا در آذربایجان غربی

محمدمهدی شهریاری گفت: از( ۲۹ اسفند) تا (۱۴ فروردین) که فعالیت‌های اقتصادی بیشتر ادارات تعطیل است، فرصتی برای شکست کرونا فراهم می‌شود.

به گزارش خبری شبستان از ارومیه، «محمدمهدی شهریاری»، امروز(29اسفند) در جمع خبرنگاران با اشاره به پویش 2914 گفت: امیدواریم با همراهی مردم شاهد تحقق اهداف این پویش و قطع زنجیره شیوع کرونا در استان باشیم.

 

استاندار آذربایجان غربی افزود: متاسفانه نزدیک به 30درصد و شاید بیشتر مردم هنوز کرونا را جدی نگرفته اند و با حضور در مراکز پرتجمع زمینه شیوع بیشتر کرونا را فراهم ‌می‌آورند.

 

وی ادامه داد: بسیاری از کشور های جهان در حال مبارزه با شیوع ویروس کرونا هستند که قرنطینه کامل آنها را در پی داشته است.

 

این مسئول با بیان اینکه ایام عید بهترین زمان کنترل شیوع ویروس کرونا در ایران است، گفت: ایام تعطیات عید بهترین فرصت برای خودقرنطینگی و پیوستن به پویش ۲۹۱۴ است.

 

شهریاری اضافه کرد: در این دوهفته پیش رو به جز سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و قصابی‌ها صنف دیگری فعالیت اقتصادی نخواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه در ایام بارانی و پر از رطوبت فروردین امسال، شیوع قابل توجهی در استان خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در این روزها مردم با درخانه ماندن و حذف دید وبازدید های عید نوروز با کادر درمان همسو شده و زنجیره ابتلا به این بیماری را قطع کنند.

 

استاندار آذربایجان غربی افزود: با اینکه اکنون در شرایط بسیار بحرانی قرار داریم ولی متاسفانه بسیاری از مردم هنوز به عمق فاجعه ای که در حال وقوع است پی نبرده اند.

 

وی گفت: در حال حاضر در همه ورودی و خروجی شهرهای استان، مراقبت‌های بهداشتی و تب‌سنجی انجام ‌می‌شود و در صورت مشاهده فرد مشکوک، پرونده پزشکی برای او تشکیل و اقدامات تکمیلی انجام ‌خواهد گرفت.

 

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تمهید کامل‌ترین اقدامات در آذربایجان‌غربی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا، بیان کرد: با این وجود طی روزهای گذشته برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی به صورت مغرضانه با اقدامات ستاد برخورد ‌کردند که این امر مغایر رفتار رسانه‌ها در بسیاری از کشورهای درگیر با کروناست.

 

وی گفت: در همه دنیا فعالان رسانه‌ها در چنین شرایطی کمک‌کار دستگاه‌های اجرایی هستند ولی در ایران بسیاری از افراد با درست‌کردن شایعات بی‌اساس، برای مجریان، مشکل ایجاد ‌می‌کنند.

کد خبر 906914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha