دید و بازدیدهای نوروزی خطر ابتلا به بیماری کرونا را افزایش می دهد

پرویز قزلباش با اشاره به اینکه نگرانی ما از دید و بازدید های عید است، گفت: بهتر است مردم به صورت مجازی و تلفنی عید را به دوستان و آشنایان خود تبریک بگویند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در نشست خبری به آمار مبتلایان کرونا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: 20 مورد مثبت جدید مبتلا به کرونا ویروس در زنجان گزارش شده که در مجموع تعداد بیماران کرونایی در زنجان به 261 نفر رسید و تعداد فوتی های بیماری کرونا در زنجان 16 نفر است.

 

پرویز قزلباش در ادامه به حوادث چهارشنبه آخرسال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال نسبت به سال های گذشته کمترین آمار حوادث چهارشنبه آخر سال را داشته ایم.

 

به گفته وی، سال گذشته 92 حادثه در چهارشنبه آخر سال رخ داده بود که یک نفر فوت و چند نفر آسیب جدی و نقص عضو شده بودند ولی امسال در حوادث چهارشبنه آخرسال 52 نفر مجروح شدند که آسیب وارده به آن ها جدی نیست.

 

این مقام مسئول با اشاره به توصیه هایی به مردم در خصوص ویروس کرونا خاطرنشان کرد: 120 تا 150 نوع دارو برای بیماری کرونایی در جهان در حال آزمایش است ولی تا به این لحظه هیچ کسی در دنیا نتوانسته داروی قطعی کرونا را پیداکند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه ما نتوانستیم خطر واقعی کرونا را به مرم نشان بدهیم و مردم هم رعایت نمی کنند و این یکی از معضل های  رایج امروز دنیا است، تصریح کرد: در روز های آتی وضعیت بهتری را از نظر حضور مردم در اجتماعات شاهد خواهیم بود چرا که همیشه حضور مردم در اجتماعات قبل از عید نوروز اتفاق می افتد.

 

قزلباش با اشاره به اینکه نگرانی ما از دید و بازدید های عید است، گفت: بهتر است مردم به صورت مجازی و تلفنی عید را به دوستان و آشنایان خود تبریک بگویند.

 

به گفته وی، دید و بازدید های مجازی می تواند سبک جدیدی از دید و بازدید عید باشد و مشکلی ندارد اگر مردم یک سال این کار را برای حفظ سلامت خود و دیگران تجربه کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه کرونا ویرس با انتشار قطرات بذاق و لمس کردن منتقل می شود، افزود: احتمال آلودگی 20 درصد از کادر درمانی بیمارستان ها به کرونا ویروس وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه با کمبود کادر درمانی در بیمارستان های استان مواجه هستیم، گفت: آموزش و به کارگیری دانشجویان رشته های مختلف، درخواست نیرو از شرکت ها، به کار گیری مجدد بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی زنجان، افزایش ساعت کاری نیروهای ساعتی دانشگاه علوم پزشکی و... از اقدامات انجام شده برای جلوگیری از کمبود شدید کادر بیمارستان های استان بوده است.

 

قزلباش با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در هفته دوم و سوم فروردین ماه زنجان بیشترین بیمار کرونایی را داشته باشد، یادآور شد: در کل استان 1000 تخت برای بیمارن کرونایی در نظر گرفته شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه 400 تخت در بیمارستان ولیعصر (عج) برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در برخی از شهرستان ها میزان توزیع تخت و بیماران هم خوانی ندارد.

 

 

کد خبر 906876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha