اقدامات دولت برای مقابله با کرونا/خروجی‌ها در ۱۳ استان کنترل می‌شود

ربیعی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به تشریح بخشی از اقداماتی که از سوی دولت برای کنترل بیماری کرونا و همچنین حمایت از اقشار و کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا انجام شده است، پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «علی ربیعی» شب گذشته (چهارشنبه 28 اسفند) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به ارائه توضیحاتی درباره اقدامات دولت برای مقابله با کرونا پرداخت و با بیان اینکه وزارت بهداشت ایران در موضوع مقابله با شیوع ویروس کرونا خوب عمل کرده است، گفت: مجموعه این اقدامات به علت تعهد کادر پزشکی و زیرساخت‌های درمانی کشور است.

 

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه با شیوع بیماری کرونا همه دنیا با یک شوک بزرگ مواجه شدند، گفت: با شیوع این بیماری در کشور ما بر اساس بدبینانه‌ترین سناریو تخت و تجهیزات مهیا شد البته به سمت بدترین سناریو نمی رویم چرا که دولت آماده است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید اقداماتی انجام دهیم تا افراد بیشتری به این بیماری مبتلا نشوند، گفت: خیرین هم به کمک دولت آمده اند و این یک ظرفیت بزرگی است.

 

ربیعی درباره موجودی کالاهای اساسی و ضروری مرود نیاز کشور نیز گفت: محموله‌های خریداری شده وارد کشور شده است و بعد از این مشکلی نداریم. از کالا‌های پایه سلامت حمایت کردیم و هر چیزی که نیاز وزارت بهداشت است در تعرفه‌ها مد نظر داشتیم.

 

وی با بیان اینکه از روز ششم یعنی زمانی که کرونا تنها در چین و چند کشور دیگر بود رئیس جمهوری دستورات لازم را برای مقابله با کرونا صادر کرد، گفت: تحت این شرایط مدرسه‌ها و ورزش و مراکز دینی و فرهنگی هم تعطیل کردیم.

 

سخنگوی دولت درباره اقداماتی که در مسیر خروجی شهرها و استان ها صورت گرفته است، گفت: خروجی‌ها در ۱۳ استان کنترل می‌شود.

 

وی با اشاره به تلاش هایی که برای جبران خسارت اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا از سوی دولت صورت گرفته است، گفت: در کنار اقدامات بهداشتی باید اقتصاد را هم سر پا نگه می‌داشتیم و اقداماتی را در حمایت از برخی اصناف که از بیماری آسیب جدی دیدند، انجام شد و در این مسیر نظام کنترل و ارزیابی هم در نظر گرفته شده است تا ابلاغ‌های دولت اجرا شود.

 

سخنگوی دولت درباره بخش کوچکی از اقداماتی که از سوی دولت برای حمایت از اقشار و کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا صورت گرفته است، گفت: ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت به حدود ۴ میلیون نفر در نظر گرفته شد و سازمان تامین اجتماعی هم موظف شد بیمه بیکاری برای مشاغلی که در پی کرونا از بین رفتند را پرداخت کند./

 

 

 

کد خبر 906861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha