سمپاشی ۲ هزار هکتار از مزارع آلوده  به بیماری زنگ زرد در ایلام

اقدسی با بیان اینکه مزارع آلوده به بیماری زنگ زرد در شهرستان های مهران و دهلران سم پاشی می شوند، گفت: ۲ هزار هکتار از این مزارع تا کنون سم پاشی شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مظلب، اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار هکتار  از مزارع آلوده شهرستان های مهران و دهلران علیه بیماری زنگ زرد از طریق هوایی و زمینی سم پاشی شده است.

 

«محمدعلی اقدسی» افزود: بیماری زنگ زرد گندم در مناطق گرمسیری استان از حدود یک ماه پیش توسط کارشناسان شبکه های مراقبت و پیش آگاهی حفظ نباتات در مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانهای مهران و دهلران گزارش شده و در همان زمان نیز  اطلاع رسانی لازم  به کشاورزان عزیز انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از خسارت ناشی از تردد تراکتور در سطح مزارع یک فروند هواپیمای سمپاش در شهرستان مهران، عملیات سمپاشی را از روزهای اخیر آغاز و حدود ۵۰ هکتار از مزارع آلوده به زنگ زرد را از طریق هوایی سمپاشی  شده است.

 

اقدسی، با بیان اینکه یک فروند هواپیمای سمپاش که هم اکنون در صالح آباد مستقر و آماده انجام عملیات سمپاشی است، گفت: کشاورزانی که در شهرستان مهران مایلند با استفاده از هواپیما اقدام به سمپاشی نمایند، می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و پرداخت هزینه های مربوطه به شرکت خدمات سمپاشی هوایی نسبت به انجام عملیات سمپاشی اقدام کنند.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام  خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن خسارت بیماری زنگ زرد و سایر بیماریهای برگی و همچنین وجود شرایط مناسب از نظر رطوبت و دما جهت توسعه بیماری، به کلیه کشاورزان عزیر توصیه می شود جهت جلوگیری از گسترش بیماری و کاهش خسارت حداقل دوبار نسبت به سمپاشی مزارع گندم با سموم قارچ کش اقدام کنند.

کد خبر 906832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha