روند ابتلای کرونا  افزایشی است/ زنجیره انتقال با همت مردم قطع می شود

رستمی روند ابتلا به بیماری کرونا را در شهرستان گلپایگان را افزایشی توصیف کرد و خواستار همکاری مردم با مراقبان سلامت و ثبت نام در سامانه خود ارزیابی و حضور نیافتن در تجمعات غیر ضرور و ماندن در خانه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «ناصر رستمی» در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر اینکه زنجیره انتقال انسانی با کمک‌ شهروندان گلپایگانی شکسته می شود، گفت: ستاد مقابله با کرونا در وزارت بهداشت و درمان اطلاعات دقیق را همواره به مردم می دهد و اداره بهداشت و درمان تنها با هدف حساسیت بیشتر و تامل بیشتر شهروندان گلپایگانی آمار شهرستانی را ارائه می دهد.


مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با بیان اینکه ۶۵ بیمار مشکوک از ابتدای شناسایی تا کنون در بیمارستان امام حسین (ع) بستری شدند، تشریح کرد: پاسخ تست ۲۰ نفر مثبت، پاسخ تست ۲۷ نفر منفی و برای ۱۸ نفر در انتظار پاسخ هستیم و تعداد فوتی های این بیماری در شهرستان چهار نفر  بودند.


وی ثبت نام خانواده ها در سامانه خود ارزیابی وزارت بهداشت و درمان به آدرس «salamat.gov.ir »را انتظار شبکه بهداشت از مردم برشمرد و افزود: مردم با مراقبان سلامت که به صورت تلفنی تماس می گیرند، همکاری کنند و اطلاعات دقیق و درست از وضعیت سلامت خود ارائه دهند تا مراقبان سلامت به ارزیابی صحیحی برسند.


رستمی با تبیین اینکه اگر مراقب سلامت تشخیص در بیماری دهد، شخص را راهنمایی می کند و درصورت نیاز به مراکز بهداشتی ارجاع می دهد، بیان کرد: مرکز جامع سلامت شهر گلشهر مرکز جامع سلامت شهر گوگد از ساعت ۱۶ تا ساعت ۲۰ و مرکز جامع سلامت مهدی صحت در خیابان شهید رجایی  در دو نوبت از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و از ساعت ۲۰ تا ۲۴ به مردم ارائه خدمت می دهند و مردم تلاش کنند به اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) مراجعه نکنند.


مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با بیان اینکه اگر آمار افراد کهن سال در بیماری کرونا بالاست، نباید حساسیت در جوانها، کودکان و افراد میانسال بیماری پایین بیاید، تبیین کرد: افراد خیلی سالم با توانایی بالا می تواند ناقل بیماری به یک شخص با توانایی ضعیف باشد  و بیشتر انتقال بیماری توسط شخصی با علائم صورت می گیرد و لذا مردم از حضور تجمعات غیر ضروری، پرسه در خیابان بپرهیزند و خانه را یک محل امن قرار دهند.


وی با بیان اینکه هیچ پرسنلی در شبکه بهداشت و درمان گلپایگان مبتلا نشدند، ادامه داد: حدود ۶۰ نفر از همکاران شامل پرستار، پرسنل و پزشک در راه خدمات رسانی به مردم شهید شدند و مردم به کادر پزشکی کمک کنند و برای پیشگیری از بیماری در خانه بمانند.


رستمی با بیان اینکه ۱۳ نفر در بیمارستان به غیر از فوتی ها  اکنون بستری هستند، تاکید کرد: بیماران مرخص شده پس از بهبودی تا ۱۴ روز باید در خانه قرنطینه بمانند و توصیه ها و راهنمایی های لازم به بیمار شده است و نباید ملاقات کننده ای داشته باشند.


مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با تشریح اینکه اگر یک مورد مشکوک یافت شود، رفت وآمد وی با اشخاص  تا ۱۴ روز گذشته برای کادر درمانی اهمیت می یابد تا شبکه بیماری شناسایی شود، گفت: اگر شخصی مشکوک به بیماری تشخیص داده شد، باید به همه آموزش ها توجه کنند و آن را اجرایی نمایند تا ورودی به بیمارستان در یک زمان کوتاه صورت نگیرد.


وی روند ابتلا به کرونا در شهرستان گلپایگان را نه تنها کاهشی یا ثابت ندانست و آن را افزایش ی خواند و افزود: خیر اندیشان بسیاری از روز های آغازین درگیری با بیماری، کمک های مالی برای این شبکه واریز شد که پس از خاتمه بیماری از آنها تقدیر خواهد شد.


رستمی از نیروی مقاومت بسیج، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر و ادارات شهرستان به خصوص شهردار گلپایگان برای همکاری با این شبکه در مقابله با بیماری کرونا تشکر کرد./

کد خبر 906829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha