بخشی از هزینه های فرهنگی شهرداری شیروان برای کودکان بی‌سرپرست هزینه شد

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیروان گفت: با توجه به لغو شدن برنامه‌های فرهنگی هنری شهرداری به منظور پیشگیری از ویروس کرونا، بخشی از بودجه این برنامه‌ها صرف خرید پوشاک کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست می‌شود.

«حسن اسکندریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: این اقدام با مصوبه شورای اسلامی شهر شیروان برای خرید پوشاک ۴۰ کودک بی سرپرست و بدسرپرست  انجام شده است.

 

نایب رییس شورای اسلامی شهر شیروان گفت: شهرداری شیروان هر ساله برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین مردم اقدام به پخش برنامه ها جنگ شادی، رقص و موسیقی محلی، تئاتر، نمایش فیلم و غیره در پارک ها می کند که با استقبال بسیار خوب مردم همراه است ولی امسال برای پیشگیری از ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی این برنامه ها لغو شد.

 

اسکندریان بیان داشت: برنامه های جشن، تفریح و شادی که شهرداری و شورا برای کودکان برگزار می کنند موجب شادمانی آنان است و باید این قبیل برنامه ها را در یک مسیر، جهت دار و هدفمند اجرا کرد.

 

وی عنوان کرد: این فرهنگ باید در جامعه ما نهادینه شود که کودکان بی سرپرست و بدسرپرست نیازمند ترحم ما نیستند، بلکه باید با آنان به نحوی برخورد شود که در عین بهره مندی از حمایت های مادی و معنوی، زمینه حفظ عزت و کرامت آنان فراهم آید و آینده روشنی پیش روی آنان قرار گیرد.

 

شهرستان شیروان سه مرکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست شامل شیرخوارگاه مختلط حضرت فاطمه(س)، مرکز پسرانه امام رضا(ع) و مرکز دخترانه حضرت زینب(س) را در خود دارد.

 

شیرخوارگاه حضرت فاطمه (س) شیروان از آبان سال ۸۶ در دو بخش نوزادان و کودکان فعال شده که امسال بخش نوزادان زیر دو سال آن به بجنورد انتقال پیدا کرد.

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

کد خبر 906823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha