سهم معلولان ضایعه‌ نخاعی برای مقابله با کرونا مصوب شد

سرپرست اداره بهزیستی شیروان گفت: با همکاری بنیاد مستضعفان برای هر معلول ضایعه‌نخاعی،دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال سرانه برای مقابله با کرونا منظور شده است.

«علی اکبر آرام» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: این میزان برای خرید و تهیه لوازم بهداشتی مورد نیاز این افراد شامل پنبه، دستکش، الکل، ماسک و غیره است که زودی در اختیار این سازمان قرار می گیرد.

 

سرپرست اداره بهزیستی شیروان گفت: بهزیستی شیروان ۵۵ معلول ضایعه نخاعی را زیر پوشش دارد و ماهانه به ۴۵ نفر آنان پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال مستمری و حق پرستاری در منزل و یک میلیون ریال هم برای تامین لوازم بهداشتی می پردازد.

 

آرام با اشاره به اینکه ۱۰۰ نفر از معلولان ضایعه نخاعی این شهرستان نیز پشت نوبت دریافت خدمات حمایتی هستند، افزود: پرونده آنان تشکیل شده و به سازمان بهزیستی ارسال شده که به زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد، از سویی این مددجویان علاوه بر پرداخت مستمری از خدمات و اقلام توانبخشی عصا، ولیچر و غیره برخوردار می شوند.

 

سرپرست اداره بهزیستی شیروان گفت: با توجه به تخصیص اعتبارات سالانه به بهزیستی این شهرستان برای معلولان ضایعه نخاعی، برای مناسب سازی منزل و ماشین آنان کمک هزینه پرداخت می شود و در صورت تامین اعتبارات برای مسکن به آنان ۱۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض و امتیازات رایگان آب، برق و گاز داده می شود.

 

 مجموع معلولان زیر پوشش بهزیستی شیروان سه هزار و ۷۰۲ نفر است که از این تعداد ۴۷۱ نفر دچار اختلالات بینایی، ۱۹ نفر صوت و گفتار، ۹۰۵ نفر ذهنی، ۴۲۶ نفر شنوایی، یکهزار و ۴۷۰ نفر معلولان ذهنی و جسمی و ۵۱۱ نفر دچار اختلالات روانی هستند.

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

کد خبر 906822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha