آوای معرفت با همت جوانان  انقلابی/ عشق به همنوع در جنگ کرونا ویروس

جوانان غیور انقلابی امروز کمر همت بسته و با تولید انواع ماسک و ضد عفونی معابر و خودروها عشق به همنوع را در جنگ کرونا ویروس در گیلان به نمایش گذاشتند.

خبرگزاری شبستان_ رشت،سمیه بشارتی؛ این روزها تیتر همه خبرها در رسانه ملی، خبرگزاری‌ها، مطبوعات و فضای مجازی به کرونا ویروس اختصاص یافته، مهمان ناخوانده‌ای که از اوایل اسفند از استان قم آغاز و گیلان دومین استانی بود که به این بیماری همه‌گیر مبتلا شد و بعد از آن دیگر شهرها و روستاهای کشور یکی پس از دیگری درگیر شدند.

کمبود اقلام بهداشتی موردنیاز چون ماسک از همان روزهای ابتدایی دغدغه همه شهروندان استان شده و صف‌های طولانی را مقابل داروخانه‌ها تشکیل داد و هر شهروندی که به داروخانه‌ها و مغازه‌ها مراجعه می‌کرد با عبارت "ماسک نداریم" مواجه می‌شد.

در این بین جوانان غیور گیلانی خودجوش وارد میدان مقابله با کرونا شدند و با تولید انواع ماسک برای مناطق محروم و کادر درمان و ضدعفونی معابر و خودروها حس نوع‌دوستی و عشق به وطن را به نمایش گذاشتند.

جوانانی که با تاسی از شهدای دوران دفاع مقدس به حمایت از ارتش سفیدپوش جبهه سلامت پرداخته تا شاهد ریشه‌کنی این ویروس منحوس و بازگشت روزهای امید و نشاط به کشورمان باشیم.

*تولید روزانه هزار ماسک توسط گروه جهادی رهروان شهدا

«روح الله علیزاده» با بیان اینکه ریشه‌کن کردن این بیماری منحوس نیازمند همکاری همگان است اظهارکرد: طبق توصیه‌های بهداشتی در حال حاضر عدم حضور در اجتماع می‌تواند از روند شیوع این بیماری جلوگیری کند.

 

مدیر مسئول گروه جهادی رهروان شهدا شهرستان صومعه سرا به فعالیت خودجوش گروه‌های جهادی در این بحران اشاره و تصریح کرد: با انعکاس خبر کمبود ماسک و تجهیزات حفاظتی در استان این گروه با ۱۰نفر عضو  فعالیتش را آغازکرد.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر روزانه یک هزار ماسک توسط گروه جهادی رهروان شهدا تهیه و بین محرومین شهرستان صومعه‌سرا توزیع می‌شود، این تولیدات در سطح روستاها و بخش مرکزی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پایگاه‌ها نیز پخش می‌شود.

 

مدیر مسئول گروه جهادی رهروان شهداشهرستان صومعه سرا با اشاره به اینکه در گام نخست این تولیدات را با اعتبارات شخصی آغاز کردیم افزود: در حال حاضر این اقلام بهداشتی با کمک‌های خیرین تهیه شده و هیچ ارگانی کمک مالی نکرد، فقط سپاه پاسداران شهرستان صومعه سرا کمک‌های لازم را در این زمینه انجام داده است.

 

وی به فعالیت چشم‌گیر گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف اشاره و اضافه کرد: از مسئولان مربوطه خواهشمندیم که به گروه‌های جهادی که متشکل از جوانان پویا و تحصیل‌کرده است از نظر اعتبارات توجه ویژه‌ای داشته باشند تا در این بحران پیش رو با تولید ماسک و تهیه ضدعفونی کننده‌ها با انگیزه بیشتر گام بردارند.

 

علیزاده به پیشنهاداتی در جهت مقابله با این ویروس پرداخت و تصریح کرد: پیگیری‌های لازم  توسط مسئولین ارشد استان جهت قرنطینه شدن کامل گیلان انجام شود و مغازه‌های غیرضروری بسته شوند تا تردد افراد در سطح شهر کاهش یابد.

 

وی به توصیه‌های وزارت بهداشت اشاره و خاطرنشان کرد: بهترین مقابله با این ویروس عدم حضور در سطح شهر و ماندن در منزل است و در خصوص قرنطینه استان گیلان از قوه قضاییه تقاضای نگاه ویژه داریم.

 

مدیرمسئول گروه جهادی رهروان شهدا شهرستان صومعه‌سرا افزود: فعالیت بچه‌های مسجدی و هیئتی در تولیدات بهداشتی و گندزدایی محلات، آگاه سازی مردم نسبت به خطرناک بودن این ویروس، انجام تست‌های غربالگری منزل به منزل و کمک جوانان به سپاه پاسداران از اهم موضوعاتی است که در این راستا بایستی مورد توجه قرار گیرد.

 

*جوانان امروز به مانند جوانان دوران هشت سال دفاع مقدس پای کار هستند

«مجید جعفری» با بیان اینکه گروه‌های جهادی شهرستان لاهیجان در همان آغازین ورود این بیماری در سطح شهرستان لاهیجان فعال بودند افزود: با تقسیم‌بندی کار در دو گروه ۱۰ تا ۱۵نفری برادران تصمیم به تولید ماسک و ضدعفونی معابر و کوچه‌ها کردیم.

مسئول گروه فرهنگي هنري نفحات لاهيجان تصریح کرد: جوانان امروز به‌مانند دوران دفاع مقدس در مقابله با این بیماری واگیردار پای کار هستند و تمام تلاش خود را جهت ریشه‌کن کردن این بیماری انجام خواهند داد.

 

جعفری اذعان کرد: خواهران گروه جهادی با تولید روزانه بیش از ۴۰۰ عدد ماسک ویژه مراکز درمانی فعال بوده و این تولیدات در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی لاهیجان توزیع می‌شود.

 

وی اضافه کرد: منابع تامین مالی این گروه کاملا مردمی بوده، البته سپاه ناحیه لاهیجان هم به جهت تسهیل کار پشتیبانی‌های لازم را انجام داده است.

 

مسئول گروه فرهنگي هنری نفحات لاهيجان خاطرنشان کرد: ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و ضدعفونی خودرو از دیگر اقدامات این گروه جهادی در مقابله با کرونا ویروس در شهرستان لاهیجان بود.

 

جعفری با تاکید بر اینکه مسافران گیلان را مقصد سفر قرار ندهند اظهارکرد: مسافران عزیز از ورود به گیلان در این شرایط بحرانی صرف نظر کنند و هشدارهای وزارت بهداشت و مسئولان ازرشد را جدی بگیرند.

 

 

کد خبر 905280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha