افزایش مسمومیت الکلی در خوزستان به ۵۹۴ نفر/ ۴۸ نفر جان باختند

کاملی از مسمومیت ۵۹۴ نفر در خوزستان بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی خبر داد و گف ت: از این تعداد ۴۸ نفر جان باختند.

«حسین کاملی» شامگاه (جمعه ۲۳ اسفند) در خصوص آخرین آمار مسمومیت‌های مصرف الکل در خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: متاسفانه تعداد جان‌باختگان ناشی از مسمومیت الکلی در خوزستان تاکنون به ۴۸ نفر رسیده است.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه ۲ نفر از مصرف‌کنندگان وضعیت مناسبی ندارند افزود: تعداد فوت‌شدگان تثبیت شده و به نظر می‌رسد افزایش آمار فوتی در روزهای آینده نخواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: مسمومیت الکلی در بین تعدادی از افراد در استان به دلیل مصرف الکل تقلبی رخ داده بود و تاکنون ۵۹۴ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته‌اند، عمده این افراد از اهواز هستند.

 

کاملی ضمن تقدیر از برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با توزیع‌کنندگان مشروبات الکلی تقلبی عنوان کرد: مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و از مصرف الکل برای نوشیدن خودداری کنند.

 

وی تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلای به این بیماری با جدیت دنبال می‌شود اما نیاز است که مردم غیر موارد ضروری از خانه خارج نشوند و خودقرنطینگی را مورد توجه قرار دهند.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی با مشارکت شهروندان و راهکارهای ساده‌ای مانند شست‌وشوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، می‌توان از میزان شیوع و ابتلای کرونا جلوگیری کرد.

 

وی در پایان از شهروندان خواست از تجمع در مراکز خرید، فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و شب نشینی‌های گروهی خودداری کرده و نکات ایمنی و بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا مورد توجه قرار دهند.

 

کد خبر 904702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha