۸۲ بیمار مشکوک به کرونا در خراسان جنوبی  در انتظار نتیجه آزمایش

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه آمار امروز مبتلایان به کرونا در استان به دلیل اینکه کیت های آزمایشگاهی مشکل داشته تغییری نکرده، گفت: ۸۲ بیمار مشکوک در انتظار دریافت پاسخ تست تشخیص کرونا از آزمایشگاه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» شامگاه (۲۳ اسفند) به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: از مجموع ۳۲۹ نمونه آزمایش انجام شده تاکنون ۱۶۹ نمونه منفی و ۷۸ مورد مثبت بوده است اما ۸۲ بیمار مشکوک نیز در انتظار دریافت پاسخ تست تشخیص کرونا از آزمایشگاه هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه آمار امروز مبتلایان به کرونا در استان به دلیل اینکه کیت ها آزمایشگاه مشکل داشته تغییری نکرده، تصریح کرد: این مشکل به تهران منعکس شد و کیت های جدیدی امروز عصر به دست ما رسیده است که آزمایشات تشخیص کرونا در حال انجام است.

 

دهقانی فیروزآبادی از احتمال افزایش موارد مثبت کرونا در استان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲ مورد فوتی مشکوک در استان داریم که باید جواب آزمایش آنان مشخص شود؛ از هفت مورد قبلی نیز جواب آزمایش شش نفر منفی و یک مورد نیز باقی مانده است.

 

وی در خصوص مراقبت از خانواده فرد مبتلا به کرونا و جلوگیری از انتقال ویروس، بیان کرد: این خانواده ها از نظر بروز علائم توسط همکاران بهداشت چک می شوند و فرد مبتلا نیز تا ۱۴ روز شرایط قرنطینه خانگی را باید رعایت کند و به خانواده‌ها آموزش‌های لازم داده می شود.

 

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۱۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۵۲۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت در روز جمعه بدون تغییر ماند و همان ۷۸ نفر دیروز است.

 

این بیماری تاکنون ۶ فوتی در خراسان جنوبی داشته است و ۹ شهرستان از ۱۱ شهرستان استان درگیر با کرونا شدند.

کد خبر 904674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha